امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۰۲:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دختران فراری و زنان مطلقه هم خوابگاهی دختران دانشجو در یاسوج!

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی در شهر یاسوج ساماندهی شوند.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی در شهر یاسوج ساماندهی شوند.

راه ملت حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست دومین جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به وضعیت خوابگاههای خودگردان دانشجویی در شهر یاسوج افزود: خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی از سوی سازمانها و نهادهای متولی باید ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه زن مطلقه، دختر فراری، دانشجویان متاهل و مشغول به کار در سایر مشاغل در این خوابگاه‌ها اسکان دارند، تاکید کرد: نباید غیر از دانشجویان، زنان و دختران صنوف و مشاغل دیگر در خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی دخترانه اسکان داده و پذیرفته شود چراکه این امر خلاف قانون است.

بی تدبیری در واگذاری ۳٫۵ هکتار زمین برای آرامستان در سی سخت

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در گذشته طی مصوبه ای، در دل شهر سی سخت ۳٫۵ هکتار زمین را برای تبدیل شدن به آرامستان واگذار کردند که این تصمیم اشتباه بوده و هیچ توجیهی ندارد. مسئولان استانی و شهرستانی طی جلسه ای این مساله را بررسی و حل کنند.

برخورد جدی با تیراندازی در عروسی و عزا

وی ادامه داد: از سوی دستگاه قضایی استان با تیراندازی و استفاده از سلاح در عروسی و عزا و سایر برنامه ها حتی اگر سلاح مجوز دار موجب سلب آسایش و آرامش مردم شود برخورد جدی می شود. برخورد با اخلالگران در نظم و امنیت مردم در اولویت دستگاه قضایی استان است.

دستگاه قضایی استان با چاقوکشی و قمه کشی برخورد جدی می کند

مزارعی افزود: دستگاه قضایی با چاقوکشی و قمه کشی در سطح استان برخورد جدی می کند چراکه این اقدام مصداق محاربه است و کسانی که چنین عملی را مرتکب می شوند در کمترین زمان ممکن حکم آنها صادر می شود. در حوزه اجتماعی استان وضعیت نسبت به قبل تغییر کرده و همه تلاش کرده ایم تا در بین مردم آرامش باشد.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای سالم سازی فضای جامعه به میدان بیاییم و با جنگ نرم دشمن مبارزه کنیم بنابراین بهترین جا برای مبارزه با جنگ نرم دشمن مدارس هستند.

استفاده از گوشی هوشمند توسط دانش آموزان در مدارس ممنوع شود

مزارعی بیان کرد: استفاده از گوشی هوشمند توسط دانش آموزان در مدارس ممنوع شود چراکه آسیبهای جدی را در پی دارد.

وی ادامه داد: کمبود سرویس مدارس با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی پیگیری و برطرف شود تا در مهر و هنگام بازگشایی مدارس با چنین مشکلاتی مواجه نباشیم. باید در استفاده از سرویس مدارس دقت و توجه لازم صورت گیرد. به همراه دادستان مرکز استان در هفته بازگشایی مدارس در سطح استان گشت زنی خواهیم کرد و امور بازگشایی مدارس ارزیابی می شوند.

رییس کل دادگستری استان گفت: بنیاد مسکن و شهرداری ۲۰ روز فرصت دارند تا مشکل  گاز رسانی دو نقطه از شهر (خانوارهای شهرک بلکو و تعاونی مسکن در اکبرآباد) حل شود و پایان این فرصت، هفته اول مهرماه است.

حجت الاسلام مزارعی تصریح کرد: جهان استکباری تلاش دارد تا به کشورمان در عرصه‌های مختلف ضربه بزند، بنابراین کم کاری، خیانت به مردم، اسلام و انقلاب است. نیاز داریم اتحاد، همدلی و حرکت جهادی را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهیم. عهد ببندیم خدمت کنیم و مسئولیت های اجتماعی را به بهترین شیوه به جا بیاوریم زیرا بر این باورم اگر مردم را در پیچ و خم ادارات سرگردان کنیم باعث رویگردانی آنها از نظام خواهد شد.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر در موضوع انشعاب های غیر مجاز، مسئولان و نهادهای مرتبط با شرکتهای خدمات رسان سنگ اندازی کنند و نهایت همکاری را انجام ندهند برخورد لازم را در دستور کار قرار می دهیم.

عبدالحمید پناهی، معاون فرماندار شهرستان بویراحمد نیز گفت: خوابگاه‌های خودگردان باید از دانشگاه یاسوج که متولی این امر هستند، مجوز بگیرند.

وی  در نشست پیشگیری از جرائم استان ضمن تایید حضور دختران و زنان متعدد در خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان یاسوج افزود: هیچ دانشگاهی نباید در سال تحصیلی جاری با خوابگاه‌های خودگردان بدون مجوز قرارداد منعقد کنند. در صورت مشاهده، چنین خوابگاه‌هایی طبق قانون پلمب خواهند شد و در خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی دخترانه نباید صنف دیگری پذیرفته شود.

منبع

منتشر شده در :2016/09/10 - 05:09|شناسه خبر: 29550 780 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه