امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۳۶:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حمله ناجوانمردانه به غلامرضا تاجگردون برای یک کار خوب! (+تصاویر)

حمله ناجوانمردانه به غلامرضا تاجگردون برای یک کار خوب! (+تصاویر)

گروه فرهنگی – جشنواره مشک و ملار در سال 95 به روال سال گذشته برگزار شد.راه ملت، برگزاری این جشنواره موجب حملات گسترده برخی از ائمه جمعه، فعالان سیاسی و برخی رسانه ها شده است.با نگاهی به ماهیت این …

گروه فرهنگی – جشنواره مشک و ملار در سال 95 به روال سال گذشته برگزار شد.

راه ملت، برگزاری این جشنواره موجب حملات گسترده برخی از ائمه جمعه، فعالان سیاسی و برخی رسانه ها شده است.

با نگاهی به ماهیت این جشنواره و کنکاشی در تصاویر و منوی این برنامه به سادگی می توان دریافت که این برنامه فرهنگی – ورزشی که ریشه در فرهنگ پیشینیان این دیار دارد، آمده تا از به فراموشی سپردن پیشینه فرهنگی و در نتیجه بی هویتی جوانان این دیار جلوگیری کند.

بارها از تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی و در نهایت جنگ نرم که از تاکیدات مهم رهبری معظم انقلاب اسلامی است دم می زنیم اما جایی که قرار است به فرهنگ بومی و ایلاتی خود ارج بنهیم آن را تهاجم فرهنگی می نامیم و سوال این است که نسل جدید این کشور چگونه باید هویت فرهنگی خود را بشناسد؟

در حالی که برخی از مردم میلیون ها هزینه می کنند تا به کشورهای اطراف بروند و پول این مملکت را برای دیدن یک کنسرت هزینه کنند چرا از ظرفیت بومی خود استفاده نکنیم و با یک تیر چند نشانه نزنیم؟

هم فرهنگ این دیار را بازگو می کنیم، هم نشاط سالم اجتماعی ایجاد می کنیم، هم جاذبه فرهنگی و تفریحی ایجاد می کنیم و هم از مسافرت هایی که خود تولید تهاجم فرهنگی می کنند جلوگیری کرده ایم.

هر انتقادی به تاجگردون داریم داشته باشیم اما چرا یک کار خوب وقتی انجام می گرد و باهیچ موضوعی منافات ندارد سنگ اندازی کنیم.

اشتغال یک معضل است و البته نمایندگان به این مهم باید در جای خود پاسخ دهند، اما ربط مشک و ملار به بیکاری چیست.

مگر تمام روزهای سال این جشنواره برگزار می شود که عده ای بهانه مخالفت سر می دهند، حالا مگر کی بجای اشتغال حرف از مشک و ملار زد.

این جشنواره مدلی مناسب برای گسترش آن در تمام نقاط کشور برای آشناسی نسل های جدید انقلاب با ظرفیت فرهنگی گذشتگان خود است و این موضوع نه تنها منافاتی با دین ما ندارد که تلفیق آموزه های دینی و فرهنگ های بومی انقلاب بزرگ اسلامی ایران را بوجود آورد.

نمانیدگان البته جای نقد و پرسش دارند و باید هم این گونه باشد، اما وقتی یک کار خوب صورت می گیرد و نشاط حلال مردم را در پی دارد نباید از شادی مردم برای اختلافات سیاسی خشمگین شویم.

 

منتشر شده در :2017/03/29 - 11:03|شناسه خبر: 31396 410 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه