امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۲۹:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نمایش انتخاباتی طایفه ای با تیپ های خاص در انتخابات شوراهای کهگیلویه و بویراحمد

نمایش انتخاباتی طایفه ای با تیپ های خاص در انتخابات شوراهای کهگیلویه و بویراحمد

حضور بعضی کاندیداها در مدت زمان ثبت نام نامزد ها به تقلید از انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور طایفه ای در کنار نماینده مورد نظر و با شیوه جدید همراه بود.

راه ملت:،در روزهای ثبت نام کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری شهرستان بویراحمد شاهد حضور اقشار مختلف مردم برای ثبت نام در این ماراتن نفس گیر سیاسی بودیم.

حضور بعضی از کاندیداها به تقلید از انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور طایفه ای در کنار نماینده مورد نظر و با شیوه جدید همراه بود.

در برخی موارد افراد با تیپ خاص مثل سوار بر اسب شدن و پرچم به دست، پوشیدن لباس های زنانه توسط کاندیداهای زن و استفاده از لباس های محلی مردانه مشاهده می شد.

نکته ای که باید مد نظر مردم شهر های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد این مهم است که باید با استفاده از اندوخته های تلخ شوراهای طایفه ای در سنوات گذشته و این شوراهای انتخاباتی به دنبال افراد کارآمد و متخصص باشند که بر مبنای گفتمان کارآمدی و خدمت به اقشار مستضعف پا به این عرصه گذاشته اند.

البته بعضی کاندیداها صداقت خاصی داشتند و به صراحت بیان کردند که به علت اینکه حقوقش کفاف زندگیش را نمی دهد و کم است پا به این عرصه گذاشته است.

این موضوع به بعضی کاندیداهای که در گذشته و حال با نگاه منفعت محور و اقتصادی وارد کارزار انتخاباتی شورا شدند بر می گردد که دنبال شعار های پرطمطراق که در حیطه وظایف شوراهای شهر نیست، نبودند.

با وصف حال و هوای ثبت نام شوراها که 155 نفر در یاسوج ثبت نام کرده اند باید دید که چند نفر از این اشخاص 10دقیقه می توانند راجع به وظایف، اختیارات، قوانین، ارتباطات بیرونی شورا با ادارات ، افق و اهداف شورا صحبت کنند و برنامه ارائه دهند‌؟!!

 

در این موضوع نخبگان متهمان ردیف اول هستند. نخبه به معنای این نیست که هرکس مدرکی دارد و جایگاهی که البته مدارج علمی اهمیت دارد ولی در این برداشت از نخبگی یعنی کسی که مسائل جامعه را با دقت رصد می کند و به عمق ریشه های بروز مسائل پیرامونی پی می برد و در راستای رفع آسیب ها، رذائل و مشهورات غلط و جایگزین کردن فضائل و معروفات حقیقی سر از پا نمی شناسد، خواه سیکل داشته باشد و خواه کارشناسی ارشد.
نخبگان باید چراغ راه انتخاب اصلح ملت باشند. نخبگان مسئول عبور مردم از معیارهای غلطند. 

رسانه های انقلابی شفاف سازی و افشاگری های خوبی در خصوص زد و بند ها صورت گرفته در شوراهای شهر استان انجام گرفت و مردم عزیز با چشم و گوش باز افراد لایق و دلسوز را انتخاب خواهند کرد.

منبع:چهارفصل

انتهای پیام/200

 

منتشر شده در :2017/04/07 - 09:04|شناسه خبر: 31536 645 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه