امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۱۵:۲۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آتش نشانان همچون سربازان گمنامی به مردم خدمت رسانی می کنند/امکانات و تجهیزات آتش نشانی یاسوج در حد و اندازه مرکز استان نیست/سن خودروهای آتش نشانی یاسوج بالای 30 سال است

آتش نشانان همچون سربازان گمنامی به مردم خدمت رسانی می کنند/امکانات و تجهیزات آتش نشانی یاسوج در حد و اندازه مرکز استان نیست/سن خودروهای آتش نشانی یاسوج بالای 30 سال است

رئیس آتش نشانی شهر یاسوج با بیان اینکه آتش نشانی وظیفه مهمی در قبال سلامت مردم دارد، گفت: امکانات و تجهیزات این سازمان در حد و اندازه مرکز استان نیست.

آتش پاد سوم محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی راه ملت: این سازمان وظیفه مهمی در قبال جان و سلامت مردم دارد، افزود: این سازمان 42 نیروی عملیاتی در شهر یاسوج دارد که همه آنها به صورت شیفتی در سه ایستگاه شهر یاسوج مشغول فعالیت هستند.

وی حاشیه نشینی را مهمترین معضل شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: حوزه شهری یاسوج از طرف جنوب منطقه نجف آباد و از شمال پل مهریان است و سایر مناطق دیگر از طریق دهیاری باید خدمات دهی به آنها صورت بگیرد که متاسفانه نیز در این حوزه خلاء هایی وجود دارد.

رئیس آتش نشانی شهر یاسوج با بیان اینکه مناطق سروک، امامزاده شاه قاسم، شهرک ولایت، نرگاه و سایر مناطق و روستاهای حاشیه شهر یاسوج باید توسط دهیاری ها خدمات آتش نشانی به آنها انجام شود، اظهار کرد:  تنها منطقه گوشه شاه قاسم دهیاری و آتش نشانی آن فعال است و مابقی آنها را آتش نشانی یاسوج خدمات رسانی می کند.

آتش پاد سوم رستمی مشکل اصلی دهیاری ها را خودروهای آنها عنوان و تصریح کرد: متاسفانه خوروهای آتش نشانی دهیاری های یاسوج غیر فعال هستند و راننده ندارند ، در حالی که بهترین و پیشرفته ترین امکانات را دارند.

وی تاکید کرد: روستای نرگاه، شهرک ولایت خودروی آتش نشانی دارند اما غرفعال بوده و حتی خودروهای آنها را به آتش نشانی یاسوج برای ارائه خدمات به مردم نمی دهند.

رئیس آتش نشانی شهر یاسوج با بیان اینکه خودروی دهیاری نرگاه را به شرکت سینره داده است، گفت: با حوزه روستایی و شهری استانداری مکاتباتی در این زمینه صورت گرفت تا مشکلات آنها رفع و فعال شوند اما تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی با بیان اینکه آتش نشانی شهر یاسوج خودروی سبک اتفاء حریق ندارند، افزود: با توجه به اینکه خودروهای آتش نشانی دهیاری ها ایسوزو هستند سبک بوده و می توانند به همه مکان ها بروند و اگر فعال شوند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

آتش پاد سوم رستمی یادآور شد: آتش نشانی شهر یاسوج تمامی روستاهای شهرستان بویراحمد، جلیل، بابکان، دمچنار، بابامیدان، پاتاوه، تنگ سرخ، مسیر جاده ارتباطی شیراز را پوشش می دهد.

امکانات و تجهیزات ما در حد و اندازه مرکز استان نیست

وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات آتش نشانی شهر یاسوج در حد و اندازه مرکز استان نیست، گفت: این آتش نشانی از لحاظ خودرو، لباس عملیاتی، تجهیزات خودرویی کمبودات بسیار زیادی دارد  که استاندار و مسئولان بحران استان به مناسبت شهدای پلاسکو با حضور در این سازمان قول هایی برای رفع آنها دادند که امیدواریم هر چه زودتر عملیاتی شود.

رئیس آتش نشانی شهر یاسوج بیشترین حضور نیروهای عملیاتی این سازمان بر روی حادثه را حداکثر 5 دقیقه است و افزود: مشکل خاصی از نظر حضور نیروهای عملیاتی در حوزه هشری نداریم.

وی دیگر مشکل آتش نشانی هشر یاسوج را شهرک های صنعتی نام برد و تاکید کرد: متاسفانه شهرک های صنعتی یاسوج خودروهای آتشنانی خودشان را فعال نمی کنند و ما مجبور هستیم در صورت هر گونه اتفاق آن را پوشش دهیم.

آتش پاد سوم رستمی با بیان اینکه این سازمان خودروی سبک اتفاء حریق آتش نشانی ندارد، تصریح کرد: برخی از مکان ها که آتش سوزی صورت می گیرد خودروهای سنگین ما نمی توانند به آن محل بروند و نیاز است که خودروی سبک به این سازمان داده شود تا بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد.

وی سن خودروهای آتش نشانی شهر یاسوج را بالای 30 سال عنوان کرد و گفت: طبق اسنتاندارد جهانی خودروی آتش نشانی باید حداقل 10 سال سن داشته باشند که امیدواریم مسئولان به وعده هایی که در این حوزه دادند عمل کنند.

رئیس آتش نشانی شهر یاسوج با بیان اینکه در مرکز استان تعداد طبقات ساختمان ها روز به روز بزرگتر و خدمات رسانی به آنها مشکل تر می شود، اضافه کرد: آتش نشانی شهر یاسوج خودروی نردبانی ندارد و این مهمترین مشکل ما است که مکاتباتی نیز قبل از حادثه پلاسکو با مسئولان انجام شد اما هنوز عملیاتی نشده است.

 

انتهای پیام/7044

 

منتشر شده در :2017/04/12 - 12:04|شناسه خبر: 31563 502 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه