امروز :دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۲۸:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ادامه داربودن برخورد گزینشی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ورود خبرنگاران به جلسات /سکوت تنها متولی خبرنگاران در استان/ پاسخ عجیب مدیرکل روابط عمومی استانداری به خبرنگاران

ادامه داربودن برخورد گزینشی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ورود خبرنگاران به جلسات /سکوت تنها متولی خبرنگاران در استان/ پاسخ عجیب مدیرکل روابط عمومی استانداری به خبرنگاران

بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شعار آزادی بیان عنوان شد اما استانداری کهگیلویه و بویراحمد در چهار سال گذشته از ورود برخی از رسانه ها به جلسات جلوگیری کرده و آنها را تخریب گر می نامد وشعار آزادی بیان دولت را در نطفه خفه کرد.

راه ملت: ، حدود چهار سال است که از عمر دولت یازدهم می گذرد، شعار تدبیر و امیدی که به گفته رئیس جمهور باید همه رسانه ها آزادی بیان داشته باشند محقق نشده و روز به روز عکس این شعار در حال آشکار شدن است.

اما این شعار در همان اوایل روی کار آمدن دولت در کهگیلویه و بویراحمد به یکباره از تارک دولتمردان این دیار رخ بست و حتی آن سوگند مشهور روحانی در محضر رهبر انقلاب که گفته بود، "پناه می برم از دهان های بسته و قلم های شکسته"، به بایکوت خبری خبرنگاران استان تغییر یافت.

رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی در افزایش سطح دانش و معلومات جامعه نقش بسزایی دارند و می توان گفت که آنها نمایندگان مردم و پل ارتباطی آنان با مسئولان است.

دغدغه تمامی رسانه‌ها کمک به توسعه استان و هدف اصلی اصحاب رسانه ارتقای سطح فرهنگی در زمینه‌های مختلف بوده اما دعوت گزینشی اصحاب رسانه توسط استانداری به جلسات نشان از ضعف عملکردی آنها است.

با توجه به گسترش رسانه‌ها و نقش تاثیرگذار رسانه‌های موبایلی دیگر امکان بتن ریختن در دهان رسانه‌ها وجود ندارد و هرگونه محدودیت در این زمینه به ضرر محرکان این مسئله تمام می‌شود.

این گونه برخوردها به نوعی نادیده گرفتن حق مردم و مخاطبان این رسانه‌ها بوده و انتظار می‌رود این روند توسط مجموعه اطلاع رسانی استانداری اصلاح شود.

با توجه به نزدیک شدن به دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری و جلسات مختلفی در این رابطه در سطح فرمانداری ها و استانداری برگزار می شود ضرورت دارد که خبرنگاران که پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند در این جلسات حضور پیدا کنند که متاسفانه در این دو مکان بسیار مهم از ورود خبرنگاران جلوگیری شده و فقط برخی از رسانه های خاص حضور پیدا می کنند.

در چند سال گذشته دعوت گزینشی خبرنگاران به جلسات و به خصوص در سال 95 به اوج خود رسید، این رسانه با توجه به اینکه واقعیت ها را در جلسات به گوش مردم می رسانند و انتقادهای اصولی از برخی از کارها و پروژها و کم کاری های دولت منتشر می کنند ، مجموعه اطلاع رسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در اقدامی آنها را تخریب گر عنوان کرد و اجازه ورود آنها را به جلسات نمی دهد.

در سال 95 شاهد حضور برخی از وزرا و حتی سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم اما مجموعه اطلاع رسانی استانداری از ورود برخی از خبرنگاران به جلسات جلوگیری کرد که جدیدترین آن سفر معاون اول رئیس جمهوری به یاسوج بود که از برخی از رسانه ها برای همراهی وی دعوت نشد.

سکوت تنها متولی خبرنگاران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

اما مشاهده می شود که مجموعه اطلاع رسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در برخی از جلسات از یک رسانه چند خبرنگار دعوت می کند اما به برخی از سایت ها، روزنامه ها و خبرگزاری ها اجازه ورود به جلسات را نمی دهد، اما جای سوال دارد که چرا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که تنها متولی اصلی امور خبرنگاران است سکوت اختیار می کند و تاکنون هیچ گونه موضع گیری در این مورد نداشته است.

استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بزرگترین متولی اداری استان به جای اینکه از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی دفاع کند اما متاسفانه از نمایندگان مردم که خبرنگاران هستند از ورود آنها به جلسات خود جلوگیری کرده و انها را تخریب گر می نامد.

یکی از خبرنگاران شهر یاسوج در گفت و گو با مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه چرا اجازه ورود به جلسات استانداری را به ما نمی دهید، گفت: دوست دارم اینکار را انجام می دهم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری می افزاید: هر رسانه ای که دوست داشته باشم در جلسات دعوت می کنم اینو بروید به استاندار و نماینده و هر کسی دوست دارید بگویید.

********************************************************************

در همین رابطه تنها نهادی که از رسانه ها دفاع کرد بسیج رسانه بود که با اقتدار این کار را انجام داد اما متاسفانه مجموعه استانداری در رفتارشان هیچ گونه اصلاحی نداشتند و با شدت بیشتر از ورود خبرنگاران به جلسات جلوگیری کردند.

دعوت گزینشی خبرنگاران به صلاح مدیریت ارشد کهگیلویه و بویراحمد نیست.

رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از روند گزینشی خبرنگاران به نشست های مختلف در استانداری گفت: ادامه این روند به صلاح مدیریت ارشد استان نیست.

*********************************************************

در این رابطه نیز برخی از اصحاب رسانه با ارسال نامه ای به نماینده ولی فقیه در استان خبر ممنوعیت ورود خبرنگاران به جلسات استانداری پرده برداشت.

مدیران مسئول و خبرنگاران برخی از رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در نامه ای به آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان با صدور نامه ای در خصوص برخی مسائل در حوزه رسانه به دردل پرداخته اند.

انتظار می رود که مجموعه اطلاع رسانی استانداری روند در پیش گرفته خود را در سال جدید اصلاح کند.

انتهای پیام/7044

منتشر شده در :2017/04/13 - 02:04|شناسه خبر: 31571 782 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه