امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۲۱:۳۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حرف های جالب گزارشگر "رادیو دنا " / تنها صداست که می ماند + تصاویر

حرف های جالب گزارشگر "رادیو دنا " / تنها صداست که می ماند + تصاویر

گزارشگری رادیو از جمله مشاغلی است که به دلیل ارتباط با قشرهای مختلف مردماز جذابیت و شیرینی خاصی برخوردار است.

راه ملت:، صدای رادیو در هر زمان و مکانی حس خاصی را به شنونده منتقل می کند و از دیرباز نیز این رسانه مردمی همراه همیشگی بسیاری از مخاطبان خود بوده و تاکنون نیز بسیاری از این شنوندگان وفاداری خود را به رادیوحفظ کرده اند.

 رادیو درساعت 10 با مداد روز 4 اردیبهشت 1319 افتتاح شد و هم اینک 77 سال از تاسیس رادیو در ایران می گذرد.

رادیو در کهگیلویه و بویراحمد در سال 65 با شش برنامه آغاز به کار کرد و در سال 82 شبکه استانی و افتتاح شد و از سال 93 تاکنون به صورت 24 ساعته برنامه پخش می کند.

گویندگان رادیو گرچه در پشت صحنه با شنوندگان در ارتباط هستند اما تمام حس خود را به کار می گیرند تا ارتباط صمیمی و قوی ای را با مخاطبان برقرار کنند.

یکی از گزارشگران توانمند رادیو دنا که با حضور در جمع مردم گزارش های قابل قبولی را تهیه و برای پخش به روی آنتن می برد الهه الهی است.

در زیر گفت و گوی این پایگاه خبری با این گزارشگر جوان رادیو دنا را دنبال می کنید.

خودتان را معرفی کنید و چطور وارد دنیای رسانه شدید؟

الهه الهی، متاهل و دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر و اهل روستای دمچنار یاسوج هستم که از آبان ماه 93 به عنوان گزارشگر رادیو در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد شروع به فعالیت کردم و هم اکنون نیز به عنوان دستیار تهیه، آیتم ساز ، تهیه کننده و گزارشگر رادیو در این مرکز مشغول فعالیت هستم.

چی شد که رادیو را انتخاب کردید؟

در بدو ورود به صدا و سیما برای گویندگی خبر امتحان می دادم و بعد از ورود وارد بخش رادیو شدم و به مدت یک ماه در کنار همکاران آموزش گزارشگری را فراگرفتم و در همین حوزه ماندم و فعالیت می کنم.

دوست داشتید در رادیو فعالیت کنید یا سیما؟

قبل از ورود به صدا و سیما آشنایی با رادیو نداشتم و خیلی علاقه داشتم که در حوزه سیما فعالیت داشته باشم اما بعداز ورود و گذراندن دوره آموزشی و آشنایی با این محیط به رادیو علاقه مند و ماندگار شدم .

کدام دورهای آموزشی را گذراندید؟

قبل از ورود به این عرصه دوره گویندگی خبر را در باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج گذراندم به همین خاطر علاقه مند به گویندگی خبر بودم اما بعداز ورود سعی کردم در کنار اساتید و همکاران اطلاعات خود را افزایش دهم و از تجارب انها در حد امکان بهره ببرم .

به غیر از گویندگی آموزش های دیگری را نیز فرا گرفته اید؟

کلاس های آیتم سازی، مستند گزارشی و گویندگی را در سازمان و در کنار همکاران گذراندم اما با این حال برای پیشرفت در کار نیاز به تلاش بیشتر و کسب تجربه برای موفقیت در این کار دارم.

کار کردن در رادیو چه حس و حالی دارد؟

کارکردن در حوزه صدا و رادیو را بسیار خوب و لذت بخش است زیرا شنیدن رادیو راحت و صمیمی تر است و به نوعی زنده، عاشقانه و همدل است و اینکه می گویند تنها صداست که می ماند حرف درستی است.

تعریف شما از رادیو؟

رادیو تنها جایی است که می توانی موج نبض هایت را روی ردیف آرامش تنظیم کنی و صدای دلت را گوش دهی و انجاست که باید گفت تنها صداست که می ماند چرا که این صدا از دل برمی خیزد.رادیو یک رسانه زنده و با اصالت است که از قدیم تاکنون مخاطبان خاص خود را داشته و هر روز نیز بر تعداد این مخاطبان افزوده می شود.

مردم از یک گزارشگر رادیو چه انتظاراتی دارند؟

مردم از من گزارشگر انتظار دارند وقتی برای تهیه گزارش در بین آنها حضور پیدا می کنم و همکاری می کنند دوست دارند متقابلا من نیز با انها همکاری داشته باشم زیرا که به عنوان نماینده رسانه به من اعتماد می کنند و دوست دارند همان چیزی که می گویند بدون کم و کاست به روی آنتن برود.

فعالیت رادیو مرهون چیست؟

گرمی و زنده بودن رادیو به خاطر همراهی مردم و مخاطبانش است همیشه همراهی خودشان را ثابت کرده اند.

جالب ترین گزارشی که تاکنون تهیه کردین ؟

جالب ترین گزارشی که تاکنون کار کرده ام، اولین گزارشم بود که به صورت آزمایشی از یک عکاس به نام آقای کیانی با موضوع عکاسی گرفتم و وقتی تهیه کننده برنامه آن را گوش دادند خیلی برایش جالب بود و گفت: انتظار نداشتم اولین گزارش ما این طور جالب باشد.

چگونه وارد صدا و سیما شدین؟

برای ورود به صدا و سیما به مدت شش سال پیگیر بودم تا اینکه در سال 93 و پس از قبول شدن در تست با موافقت مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شدم.

نظر شما درباره کسانی که رادیو گوش می دهند چیه؟

رادیو رسانه ای است که همیشه و همه جا می تواند همراه شنونده باشد و کسانی که معمولا رادیو گوش می دهند از حس بالایی برخورداند زیرا رادیو رسانه ای است که مخاطبانش دیر به سراغش می آیند اما وقتی کسی رادیویی شد محال است که رادیو را کنار بگذارد.

چه چیزی ماندنی است؟

صدا که همیشه شنیده می شود و همیشه همراه ماندنی است.

مردم از رادیو چه انتظاراتی دارند؟

مردم انتظار دارند واقعیت ها از طریق رادیو گفته شود و به دلیل اینکه به رادیو اعتماد کرده اند و با ان راحت هستند و همیشه همراه رادیو هستند.رادیو به شنوندگانش زنده است.وقتی در بیرون و در خیابان گزارش می گیری دوست دارید همان چیزی پخش شود که مردم دوست دارند و می خواهند چرا که رادیو به خاطر همراهی مردم سر پا ایستاده است.

جالب ترین مستند گزارشی شما؟

مستند گزارشی در روستای کریک با چند پیرزن صمیمی و راحت با موضوع "بردهر" ( آسیاب سنگی) و آداب و رسوم قدیم استان کهگیلویه و بویراحمد که استقبال چشمگیری از آن شد و درخواست کردند تا آداب و رسوم پرداخته شود تا نسل جدید با انها آشنا شوند.

سختی های کار رادیو چیه؟

کار در رادیو در عین اینکه سختی های خود را دارد اما یک کار شیرین و جذاب است چرا که برای مخاطبان و قشر خاصی برنامه تهیه می کنی و مردم با شما همراه هستند.

اهل شنیدن موسیقی هم هستید؟

بله . برخی موسیقی های محلی استان و خواننده های سنتی کشور را گوش می کنم.

مطالعه می کنید؟ آخرین کتابی که خواندید چه نام دارد؟

کم و بیش کتاب های مختلف را مطالعه می کنم و دوست دارم با مطالعه کتاب ها به اطلاعات عمومی خود بیفرایم و آخرین کتابی که  دارم مطالعه می کنم "تاریخچه رادیو" نام دارد.

برای اینکه استرس و فشار کار زندگی خود و خانواده را تحت تاثیر قرار ندهد چکار می کنید؟

شوهر من شاغل است و به دلیل برنامه ریزی هایی که از قبل انجام می شود، فشار و استرس کار به کانون خانواده کشیده نمی شود.

ادامه این گفت و گو را در روزهای آینده دنبال کنید.

گفت و گو و عکس: ابراهیم عزیزی

انتهای پیام/200

منتشر شده در :2017/04/28 - 09:04|شناسه خبر: 31713 967 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه