امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۳۷:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ستادهای انتخاباتی " مهندس " و " دکتر "/ نوای ساز و نقاره در ستاد کاندیدای شورای شهر یاسوج

ستادهای انتخاباتی " مهندس " و " دکتر "/ نوای ساز و نقاره در ستاد کاندیدای شورای شهر یاسوج

ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر یاسوج در حالی در نقاط مختلف این شهر برپا شده اند که بنرها و پوسترهای تبلیغاتی اغلب این نامزدها به القابی همچون" مهندس و دکتر " مزین شده است.

راه ملت: ، تبلیغات انتخاباتی نامزدهای پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت 24، 21 اردیبهشت در سراسر کشور آغاز شد تا کاندیداها به مدت یک هفته از این طریق بتوانند برنامه ها و تبلیغات محیطی خود را در فضای شهرها و روستا انجام دهند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج نیز همزمان با آغاز تبلیغات نامزدها ستادهای تبلیغاتی در نقاط مختلف این شهر به ویژه حوالی بلوار عدل تا خیابان 60 متری به سمت میدان انقلاب برپاشده است و حال و هوای خاصی به فضای سیاسی و انتخاباتی در این شهر بخشیده است .

عکس های پرتره و کت و شلوارهای شیک نامزدها/ شعارهای رنگارنگ

نصب بنرهای بزرگ با عکس های پرتره و کت و شلوارهای شیک ازسوی  نامزدهای آقا و همچنین پوشیدن لباس محلی از سوی برخی نامزدهای خانم در کنار ستادهای تبلیغاتی از جلوه های ویژه به شمار می رود که در کنار شعارهای تبلیغاتی متنوع  کاندیداها خودنمایی می کند.

143 کاندیدا برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج تایید صلاحیت شده اند و موضوعی که این روزها در بنرهای تبلیغاتی کاندیداها بیش از پیش به چشم می خورد استفاده از القاب غیرقانونی همچون مهندس و دکتر است.

کاندیداهایی با عناوین غیرقانونی "مهندس و دکتر"

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد گفت: برخی از کاندیداها در تبلیغات از القاب غیرقانونی مانند دکتر و مهندس استفاده می کنند که با مدرک ثبت شده در فرمانداری مطابقت ندارد و این تخلف تبلیغاتی واجحاف به کسانی است که دارای مدرک علمی معتبر هستند.

محمدکاظم نظری تصریح کرد: تعداد زیادی از کاندیداها در تبلیغات با عنوان  دکتر خود را معرفی میکنند؛ این در حالی است که تعداد سه نفر از داوطلبین شوراهای اسلامی با مدرک دکترا بعنوان نامزد شورای اسلامی در شهرستان بویراحمد ثبت نام کردند.

این مسئول استفاده از عناوین وهمچنین القابی که در سیستم دانشگاهی وجود ندارد را از تخلفات تبلیغاتی برشمرد و گفت: اینها از نظر قانونی تخلف محسوب می شوند و قابل پیگرد است.

جلوه گری آیین های ایلی و عشایری در برخی ستادهای انتخاباتی 

استفاده از نمادهای سنتی ایلی وعشایری همچون سیاه چادر( بهون)، گلیم و گمبول در برخی ستادهای تبلیغاتی و پخش موسیقی محلی ساز و نقاره بر حال و هوای انتخابات شورای شهر یاسوج افزوده است.

حضور جوانان در کنار بزرگترها و تبلیغ برای نامزد انتخاباتی مورد علاقه ، استقبال بانوان و حضور در مقابل ستادهای انتخاباتی و تلاش برای جذب آرا بیشتر به نفع کاندیداها از دیگر اقداماتی است که این روزها به اوج خود رسیده است.

نصب پوستر تبلیغاتی برپایه برق تا تابلوهای پزشکی 

با وجود اینکه مکان های مشخصی از سوی شهرداری یاسوج برای تبلیغات و نصب پوسترهای تبلیغانی در نقاط مختلف شهر یاسوج در نظر گرفته شده است اما حامیان برخی کاندیداها با نادیده گرفتن این موضوع حتی بر روی پایه های برق و تابلوهای پزشکی نیز پوستر نصب کرده اند که این امر از نظر قانون یک تخلف به شمار می رود.

مدیر اجراییات شهرداری یاسوج گفت: نصب و چسباندن هرگونه پوستر انتخاباتی و تبلیغاتی برروی دیوارها و منظر شهر یاسوج ممنوع شده است.

کرم اله غلامیان افزود: به استناد ماده ۹۲ قانون شهرداری ها هر گونه تبلیغات برروی بدنه و منظر شهر ممنوع است و پیگرد قانونی دارد. 

تدارک شام و ناهار های انتخاباتی

تدارک غذا و دعوت از شهروندان به صرف ناهار و شام از سوی برخی کاندیداهای شورای شهر این شب ها در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج از اقدامات جالبی است که در دستور کار قرار گرفته است و بسیاری از جوانان و قشرهای مختلف نیز در این مجالس شرکت می کنند و نامزدها نیز در پایان درباره برنامه ها و اهداف خود از حضور در صحنه انتخابات برای شرکت کنندگان سخنرانی می کنند.

پایان تبلیغات 28 اردیبهشت

تبلیغات نامزدهای شورای شهر و روستا تا 28 اردیبهشت ادامه دارد و در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهر یاسوج هفت نفر است و رأی دهندگان در روز انتخابات فقط می توانند اسامی تعداد حداکثر هفت نفر را در برگ رأی بنویسند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/200

منتشر شده در :2017/05/14 - 11:05|شناسه خبر: 32093 495 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه