امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۱۷:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

راه ملت گزارش می دهد:

روز دوم جشنواره فیلم فجر در دهدشت چطور گذشت؟

در روز دوم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در دهدشت فیلم‌های «شکلاتی» در نوبت صبح و «بمب» و «مغزهای زنگ زده کوچک» در نوبت عصر در سینما دهناد دهدشت اکران شد.

به گزارش پایگاه خبری راه ملت، امروز آئین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سینما دهناد دهدشت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسولین شهرستان برگزارشد.

در روز دوم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در دهدشت فیلم‌های «شکلاتی» در نوبت صبح و «بمب» و «مغزهای زنگ زده کوچک» در نوبت عصر در سینما دهناد دهدشت اکران شد.

«شکلاتی»

«شکلاتی» پیش از این در جشنواره کودک اصفهان، جشنواره کودک کانادا، جشنواره کودک هند(فیل طلایی) حضور داشته است.

در این فیلم شبنم مقدمی، ناصر ھاشمی، محمدرضا ھدایتی، ارژنگ امیرفضلی، علی مسعوی، فرزین محدث، پریسا رضایی، جواد جوینده، با ھنرمندی شھره لرستانی و داریوش اسدزاده به همراه بازیگران کودک محمدرضا شیرخانلو، آیلی احمدی، محمد حسین بلوکات، سامان میرحسینی، شهاب شیر مردی و ھمراز اکبری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اکران محدود این فیلم هم اکنون در سینماهای ایران ادامه دارد و تاکنون بیش از نیم میلیارد فروش داشته است.

«بمب»

تولید فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» که از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود، پس از ۵۵ جلسه فیلمبرداری با مدیریت محمود کلاری نهایی شد. این فیلم لوکیشن های زیادی داپشته است که بخش زیادی در فضای باز و بخش زیادی هم به صورت دکور و بازسازی شده است. از نکات قابل توجه فیلم همبازی شدن لیلا حاتمی و پیمان معادی است که می‌تواند خاطره بازی درخشان آنها در فیلم «جدایی نادر از سیمین» را زنده کند.

در این فیلم بازیگران دیگری چون حبیب رضایی، سیامک انصاری، سیامک صفری، بهادر مالکی‌پور، رامین پورایمان، معصومه قاسمی‌پور، صبا گرگین‌پور و شهروز آقایی‌پور نیز ایفای نقش کرده‌اند. ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی و باران معادی هم به عنوان بازیگران کودک در این فیلم سینمایی‌ حضور دارند.

داستان «بمب؛ یک عاشقانه» به روزهای موشک‌باران تهران در دهه شصت برمی‌گردد و فیلم‌نامه آن همچون اثر قبلی این کارگردان توسط خود معادی نوشته شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در میانه ى سال‌های جنگ و در اوج بمباران هاى تهران، روزگار با بیم و ترس می‌گذرد. اما عشق و دل‌دادگی و زندگی و امید، هراس ملموس مرگ را به فراموشى می‌سپارد؛ رفتگان در کلماتِ زندگان تکرار می‌شوند. مرگ، سؤال مطلق است و عشق، ابهام مکرر. «بمب؛ یک عاشقانه» با کورسوی امیدبخش زندگی کار دارد نه با سیاهی مطلق مرگ.

«مغزهای زنگ زده کوچک»

فیلم «مغز‌های کوچک زنگ زده» پنجمین ساخته هومن سیدی بعد از فیلم‌های آفریقا، سیزده، اعترافات ذهن خطرناک من و خشم و هیاهو محسوب می‌شود. به گفته سیدی «مغز‌های کوچک زنگ زده» ملودرام‌ترین کاری‌ست که تاکنون ساخته و به لحاظ تکنیکی از زمین تا آسمان با کار‌های قبلی‌اش فرق دارد. طبق شنیده‌ها فیلم با رأی قاطع هیات داوران به بخش مسابقه جشنواره فجر آمده است.

سیدی جزو جوان‌ترین کارگردان‌هایی‌ست که با پنجمین حضور خود در جشنواره فجر از با تجربه‌های این رقابت محسوب می‌شود.

ساخته‌های قبلی هومن سیدی همگی برای مخاطب جذابیت داشته است؛ خصوصاً که سیدی فیلم به فیلم در کارش پیشرفت کرده. به نظر می‌رسد این اتفاق در فیلم جدیدش به اوج برسد. بدون شک ساخته جدید سیدی از هم اکنون کنجکاوی زیادی را برای تماشاگران ایجاد کرده است. نقش‌های بازیگران فیلم بسیار متفاوت از کار‌های قبلی آن‌ها و از نقاط قوت اصلی فیلم است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است:

داستان مغزهایی است که زنگ زده اند. و هومن سیری به آنها ضد زنگ می‌زند.

گزارش: سید روح اله احمدی

 

منتشر شده در :2018/02/04 - 09:02|شناسه خبر: 33499 821 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه