امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۴۶:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان چرام معرفی شد+عکس

در این آیین طی حکمی علی نجف بخشی مقدم به عنوان رئیس جدید ستاد عتبات و عالیات چرام معرفی و از زحمات  سعیدی مسئول سابق این ستاد در چرام تقدیر به عمل آمد.

با حضور مسئولان استانی و فرماندار چرام مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان چرام معرفی شد

ظهر امروز آیین تکریم و معارفه مسؤول ستاد عتبات و عالیات چرام با حضور جانشین ستاد عتبات و عالیات کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسؤولان در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان چرام در این آیین با بیان اینکه هر اتفاقی در جامعه انسانی رخ می‌دهد بر اساس نیاز آن جامعه هست، اظهار کرد: شاید شنیدن راه‌اندازی عتبات عالیات چرام برای بیشتر مردم جدید باشد و مردم ما به خاطر ذات دینی، مذهبی و اعتقاداتی که به اماکن دارند در همه موارد و علاقه‌مند هستند که هر ساله خودجوش به زیارت آرامگاه امامان بروند.

دکترفتاحی اصل با اشاره به این مطلب که ریشه و اساس ایدئولوژی نظام ما مذهب و دین است، عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم عزیز در قالب کاروان‌ها و یا به صورت پراکنده به زیارت رفته و ساماندهی نمی‌شدند مشکلاتی بین راه برای آنان به وجود می‌آمد که ضمن خرسندی از راه‌اندازی ستاد عتبات و عالیات در چرام آمادگی هرگونه همکاری را با تمام توان با این ستاد خواهیم داشت.

وی، افزود: مردم را دخالت دهیم در امور مربوط به این ستاد، چرا که در همه امورات خصوصا کارهای مذهبی و دینی، اگر از گروه‌ها و اجتماعات مردمی استفاده کنیم، نتیجه بهتری دارد که امیدواریم آقای بخشی مقدم بتواند ارتباط بین مردم و مسئولان را به وجود بیاورد.

جانشین ستاد عتبات عالیات استان:صدور۲۷موکب سال گذشته در مسیر زائران

جهانگیر زمانی مقدم جانشین ستاد عتبات عالیات استان در این آئین بیان کرد:بعداز انقلاب در عراق و حرکت توده های مردمی و دخالت سایر کشورها در سرنگونی صدام تصمیم بر این شد ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران شکل بگیرد.
وی افزود:کار بازسازی در خارج از مرزها توسط ستاد عتبات عالیات شکل گرفت و سازمان اوقاف و حج زیارت و در استان ها هیات امنا که متشکل از فرماندار و امام جمعه و فرمانده سپاه است خطی و مشی را پیگیری میکند.
زمانی مقدم با اشاره به وظایف این سازمان گفت :یکی از کارهای این هیات امنا جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی هست و در سوریه هم کارهایی انجام می دهیم.
وی بیان کرد:سازماندهی و ساماندهی کمک های مردمی است که این کارها در گذشته از بعد امنیتی و اجتماعی اشکالاتی ایجاد می کرد.

زمانی مقدم تاکید کرد:معاونت اربعین سازماندهی کاروان ها و کمک های مردمی را بر عهده داردو هر شخصی که متقاضی هست باید تقاضا بدهد تا پروانه رسمی صادر شود.
وی تصریح کرد:ایجاد موکب ها در مسیر زائران باید دارای پروانه باشد.
جانشین ستاد عتبات عالیات با اشاره به تعداد صدور پروانه موکب ها گفت :سال گذشته قریب ۲۷پروانه برای موکب ها صادر شد و تعداد افراد و بسته های فرهنگی مشخص بود.
وی افزود:هدایت کمک های مردمی و همچنین استفاده از تخصص های مختلف افراد در بازسازی عتبات و ماموریت چهارم این سازمان اقدامات فرهنگی در اربعین است که جهانی شود.
زمانی مقدم اظهار داشت :سال گذشته ۷۰۰هزار زائران خارجی از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی داشتیم.
مجموعه این کارها برای کشور ما و رفع مظلومیت ائمه خوب است.

جانشین ستاد عتبات عالیات استان با تشکر از فرماندار چرام برای همکاری وی  که نشان  از توجه ویژه وی به اهل بیت است بیان کرد:امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها و جذب مشارکت های مردمی بتوانیم در بازسازی عتبات عالیات گام مهمی برداریم.

در این آیین طی حکمی علی نجف بخشی مقدم به عنوان رئیس جدید ستاد عتبات و عالیات چرام معرفی و از زحمات  سعیدی مسئول سابق این ستاد در چرام تقدیر به عمل آمد.

منتشر شده در :2018/05/15 - 12:05|شناسه خبر: 34048 545 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه