امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۰۰:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گزارش تصویری از شصت و دومین برنامه گروه رفتگران طبیعت

بمنظور فرهنگ سازی و کمک به حفظ محیط زیست ، شصت و دومین برنامه پاکسازی طبیت گروه رفتگران طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش راه ملت: در این برنامه که با حضور دوستداران طبیعت و اعضای گروه انجام شد ، پاکسازی پارک ساحلی شهر یاسوج در دستور کار قرار گرفت.

گزارش تصویری :

#تاریخچه 🚯رفتگران طبیعت ایران
رفتگران طبیعت یک گروه داوطلبانه مردمی برای پاکسازی محیط زیست ایران از زباله‎ است. این گروه در سال ۱۳۹۱ به ابتکار کاظم نجاریون با راه‎اندازی صفحه‎ای در فیسبوک با شعار «ما دیگه آشغال نمی‌ریزیم» فعالیت خود را آغاز کرد.
🚩نوآوری راه‎اندازی این گروه از کاظم نجاریون بود. وی پیش از راه‎اندازی این گروه، به‎طور شخصی، هنگام طبیعت‎گردی همراه با خانواده و دوستان اقدام به پاکسازی طبیعت از زباله می‎کرد. تا این که ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در بازدید از دریاچه چورت (استان مازندران) هنگام پاکسازی زباله‎های آن منطقه با گوشی تلفن همراه خود از زباله‎ها عکس گرفت و در صفحه شخصی خود در فیسبوک منتشر کرد. وی، پس از دیدن استقبال کاربران فیسبوک از این عکس‎ها، صفحه‎ای به نام «رفتگران طبیعت ایران» در فیسبوک ایجاد کرد. در چند ساعت نخست بیش از هزار کاربر این صفحه را پسند کردند و عملاً هسته اولیه این گروه شکل گرفت. این صفحه هم اکنون نزدیک به ده هزار پسندکننده دارد.
نخستین برنامه پاکسازی این گروه در بوستان سوهانک (شرق تهران) سازماندهی شد؛ که ۷۰ داوطلب در آن شرکت کردند.
سپس، پیرو درخواست‌‎های زیاد داوطلبان از شهرهای دیگر، برای هر استان یک گروه راه‎اندازی شد و سازمان‎دهی برنامه‎های پاکسازی محیط زیست آن‎ استان به گروه مربوط به آن استان واگذار شد. هم اکنون، ۳۱ استان ایران این گروه را دارند و در هر یک از آن‎ها دست‌کم یک برنامه پاکسازی انجام شده است.

منتشر شده در :2018/05/20 - 11:05|شناسه خبر: 34099 629 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه