امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۱۱:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۹۱۷ میلیون تومان زکات طی سال جاری در کمیته امداد جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از جمع آوری ۹۱۷ میلیون تومان زکات در کمیته امداد استان طی سال جاری خبر داد. ۷۰ درصد از این مبلغ در امور عمرانی و ۳۰ درصد در امور نیازمندان هزینه شده است.

راه ملت؛ فرید محبی در رابطه با جزئیات هزینه کرد زکات دریافتی، افزود: ۷۰ درصد از این مبلغ در امور عمرانی و ۳۰ درصد در امور نیازمندان هزینه شده است و باید تلاش شود درصد پوشش نیامندان را افزایش دهیم.

محبی با اشاره به زکات دریافتی، اظهار داشت: طبق ارزیابی سال گذشته عملکرد استان‌ها در خصوص زکات، شرایط استان با توجه به محدودیت‌ها و به‌ خصوص خشکسالی، عملکرد قابل قبولی بود.

محبی میزان زکات جمع‌ آوری‌شده سال گذشته در استان را سه میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۶۰ درصد از زکات برای امور عمرانی و ۴۰ درصد به امور نیازمندان اختصاص یافت.

وی با یادآوری این موضوع که درآمد فطریه و کفارات سال گذشته کمیته امداد ۵۱۱ میلیون تومان بود، بیان داشت: این مبلغ در سال جاری به ۷۰۴ میلیون تومان رسید که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ساماندهی نذورات قربانی و برنامه‌ها ی عید قربان کمیته امداد را از دیگر هدفگذاری ها دانست و خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان آماده دریافت نذورات و قربانی های مردم خیر و نیکوکار استان برای کمک به نیازمندان زیر پوشش این نهاد است.

محبی از اجرای طرح ” قربانگاه امیرآبادی ” در استان خبر داد و گفت: خیری در استان سمنان فضایی را در روز عید قربان مشخص می‌کند و معادل هر دام زنده‌ای که افراد در آن مکان ذبح می‌کنند، این فرد نیز یک دام ذبح می‌کند و گوشت آن را بین نیازمندان کمیته امداد توزیع می‌کند و امسال این طرح در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات اجرای طرح “قربانگاه امیرآبادی” در استان، تصریح کرد: در این رابطه ما فضایی را مشخص می‌کنیم تا خیران و نیکوکاران قربانی‌های خود را به این مکان بیاورند و به ازای هر قربانی مردم، کمیته امداد نیز از محل منابع داخلی خود یک دام ذبح و گوشت آن را تقسیم‌بندی کرده و بین نیازمندان توزیع می‌کند

 

 

منتشر شده در :2018/08/22 - 07:08|شناسه خبر: 34812 489 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه