امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۴۹:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ساخت ۲۲۶ مدرسه در استان/ ۷۰ درصد تعهدات جشنواره خیرین مدرسه ساز استان محقق شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کهگیلویه و بویراحمد از تعهد ۱۶٫۵ میلیارد تومانی در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خبر داد.

راه ملت: جهان محرابی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد مدرسه افزون بر ۹۸۰ میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه این تعداد فضاهای آموزشی تحویلی شامل دولتی و مشارکت خیرین بوده است، گفت: ۸۵ طرح در قالب ۴۹۷ کلاس درس و با زیربنای ۸۲ هزارو ۸۸۲ مترمربع مدارس دولتی بوده است.
محرابی ابراز داشت: ۴۹ فضای آموزشی جدید در قالب ۱۶۵ کلاس درس مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.
وی تعداد مدارس دولتی در حال اجرا را نیز ۶۸ طرح در قالب ۴۵۸ کلاس درس با زیربنای ۸۰۳ هزار و ۸۱۰ مترمربع ذکر کرد.
محرابی همچنین تعداد فضاهای آموزشی در دست اجرا با مشارکت خیرین را نیز ۶۱ طرح در قالب ۳۱۴ کلاس درس و با اعتباری افزون بر ۴۵۶ میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک حدود ۳۰ درصدفضاهای آموزشی در سطح استان فرسوده و نیازمند بازسازی هستند.
محرابی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۱۰۰ مدرسه به ویژه در روستاها دارای سرویس‌های بهداشتی نامناسب هستند که در دستور کار جدی نوسازی مدارس استان برای بهسازی و یا تخریب و بازسازی قرار گرفته‌اند.
وی تعداد دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان بر اساس اعلام آموزش و پرورش را ۱۱۹ هزارو ۷۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد آنان در مدارس روستایی مشغول هستند.
محرابی گفت: ۶۹ هزار و ۴۵۱ نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی، ۴۲ درصد در مقطع متوسطه اول و ۱۵ درصد نیز در متوسطه دوم مشغول هستند.

 

 

منتشر شده در :2018/08/28 - 05:08|شناسه خبر: 34901 394 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه