امروز :دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۴۸:۵۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

موقوفه ورزشگاه تختی یاسوج غصبی است/ سند دار شدن ۷۰۰ موقوفه در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت عدم پرداخت اجاره بها از سوی ورزش و جوانان هرگونه فعالیت در ورزشگاه تختی مشکل شرعی دارد.

به گزارش پایگاه خبری راه ملت، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه هیچ موقوفه ای مربوط به امام حسین(ع) در استان وجود ندارد، اظهار داشت: اما مردم در راستای خدمات رسانی به زوار اربعین تمام تلاش خود را کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاوه بر کمک های مادی مردم در طول ایام اربعین وعده های غذایی بخشی از زوار از سوی مردم استان تامین شد.

وی انجام فعالیت های قرآنی، احیا، ایجاد و مراقبت از موقوفات و عمران و آبادانی بقاع متبرکه را جزء سه ماموریت اصلی اوقاف دانست و گفت: نقش وقف در تقویت بنیان اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست.

جنتی پور با اشاره به اینکه در گذشته از یک هزار ۶۶۱ رقبه موقوفه در استان تنها ۷۰ مورد تثبیت مالکیت شده بود، عنوان کرد: با تلاش ها و اقدامات انجام‌ شده در سه سال اخیر، ۷۰۰‌ موقوفه تثبیت سند مالکیت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۵ بقاع متبرکه در استان وجود دارد، گفت: تنها ۶۰ بقاع متبرکه درآمدزا هستند.

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد افزود: درآمد بقاع استان در راستای توسعه زیرساخت ها و انجام کارهای فرهنگی در خود بقعه هزینه می شود.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی حتی اجازه کوبیدن یک میخ در امامزاده علی(ع) را به ما نمی دهد، تاکید کرد: در صورت داشتن مجوز ما می توانیم زیرساخت های بارگاه این امامزاده واجب التعظیم را توسعه دهیم.

جنتی پور نواخته شدن زنگ وقف در مدارس، عطرافشانی قبور شهدا، برپایی نمایشگاه ” همه واقف باشیم” و برگزاری ” همایش وقف و رسانه” را از جمله برنامه های پیش بینی شده این نهاد در هفته وقف عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف استان در خصوص سرقت پول های بارگاه امامزاده علی (ع) بیان کرد: تعدادی در این راستا دستگیر شده اند ولی هنوز تحقیقات و بازجویی های مقامات انتظامی و قضایی ادامه دارد.

جنتی پور با تاکید بر اینکه ورزش و جوانان در حق وقف و واقف موقوفه ورزشگاه تختی اجحاف می کند، تصریح کرد: ورزش و جوانان اکنون بدون پرداخت هیچ گونه اجاره بهایی از ورزشگاه تختی و خانه های سازمانی حریم آن استفاده می کند.

وی افزود: زمین ورزشگاه تختی یاسوج غصبی است و ما مخالف توسعه ورزش استان نیستیم در صورتی که ورزش و جوانان حق موقوفه را پرداخت کند می توانند از این مکان بدون هیچ مشکل شرعی استفاده کنند.

منتشر شده در :2018/11/06 - 04:11|شناسه خبر: 35371 357 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه