امروز :سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۵۴:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد

تور علمی خبرنگاران استان و بازدید از پارک علم و فناوری /ایجاد اشتغال برای ۷۰ نفر در واحدهای فناور استان

با حضور رئیس پارک علم و فناوری و جمعی از خبرنگاران استان تور بازدید از طرح های علمی مراکز رشد در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری راه ملت، شمس الدین هاشمی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۳ واحد فناور و ۳ شرکت دانش بنیان در […]

با حضور رئیس پارک علم و فناوری و جمعی از خبرنگاران استان تور بازدید از طرح های علمی مراکز رشد در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری راه ملت، شمس الدین هاشمی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۳ واحد فناور و ۳ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد، اظهار داشت: شرکت های مستقر در
پارک زمینه ایجاد اشتغال برای ۷۰ نفر را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۵ مصوبه تاسیس این پارک گرفته شد، عنوان کرد: سال ۹۶ مجوز تاسیس پارک نیز صادر و امسال باتوجه به اعتبار پیش بینی شده در سفر رئیس جمهور به استان استقرار ساختمان ملکی این پروژه علمی در یاسوج عملیاتی شد.

هاشمی بیان کرد: ساختمان پارک علم و فناوری با زیربنای یک هزار و ۱۳۵ مترمربع سال گذشته به مبلغ یک‌ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان خریداری شد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی مرکز رشد گچساران ردیف بودجه جداگانه گرفت.

هاشمی به نقش موثر رسانه ها در تحقق رویای احداث پارک علم و فناوری در استان اشاره کرد و گفت: ایجاد پارک علم و فناوری در استان سال ها مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته بود ولی دغدغه مندی خبرنگاران در این راستا قابل تقدیر است.

وی بر توسعه و تامین زمین برای پارک استان تاکید کرد و افزود: سوله ای برای استقرار شرکت ها از اراضی دانشگاه پیام نور یاسوج در نظر گرفته شده است و در حال انجام رایزنی برای واگذاری آن هستیم.

هاشمی با اشاره به اینکه تبدیل یک ایده به محصول در حوزه فناوری با هزینه کمتری به نسبت حوزه صنعت محقق می شود، گفت: از مهم ترین اهداف پارک تحقق زنجیره ایده تا بازار است .

وی بیان کرد: حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، گیاهان دارویی، گردشگری، توریسم، صنایع دستی و فناوری اطلاعات و ارتباطات از محورهای فعالیت پارک علم و فناوری در استان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان بر اهمیت پیوند علم و صنعت تاکید کرد و گفت: عدم اطلاعات در حوزه تکنولوژی، ضعف بازاریابی و ناتوانی در تجاری سازی محصولات از جمله مشکلات واحدهای راکد در استان است که ایجاد زمینه پیوند صنعت و دانشگاه و رفع این مشکلات از جمله اهداف پیش روی پارک علم و فناوری است.

هاشمی تصریح کرد: مشاوره مدیریتی، مالی و حقوقی و برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی به عنوان اولویت در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: در حال حاضر مرکز رشد جامع در مرکز استان و شهرستان گچساران فعال شده و تمام تلاش خود را برای خروجی مناسب در این راستا به کار می گیریم.

هاشمی با بیان اینکه تیم مدیریتی پارک علم و فناوری استان از هیچ تلاشی برای رشد و توسعه علمی در استان دریغ نمی کند، تصریح کرد: اجازه سیاسی کردن فضای پارک را به کسی نمی دهم.

پس از برگزاری این نشست خبرنگاران از شرکت های مستقر در پارک و دستاوردهای علمی نخبگان استان دیدن کردند و پای درد و دل مخترعان نشستند که نکته قابل توجه این گفت و گوهای صمیمانه قدردانی نخبگان از حوزه پارک علم و فناوری بود تا جایی که آنها تنها حامی خود را پارک اعلام کردند و از بی توجهی برخی از مسئولان گلایه داشتند که این موضوع نیازمند توجه بیش از پیش و باور جوانان آینده دار استان از سوی مسئولان و صاحبان قدرت است.

گفتنی است با همکاری حوزه روابط عمومی پارک علم و فناوری استان و با حضور ” دکتر سید احسان شاه قاسمی” (( عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)) کارگاه آموزشی ” رسانه و فناوری” در محل سالن کنفرانس پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

منتشر شده در :2019/01/18 - 08:01|شناسه خبر: 36152 450 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه