امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۲۲:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سومین جشنواره ملی برفی دنا آغاز بکار کرد

سومین جشنواره ملی برفی دنا با حضور برخی مسئولان، مردم و گردشگران روز پنجشنبه، ۱۱ بهمن ماه در پیست اسکی کاکان یاسوج آغاز شد.

 

به گزارش راه ملت: محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این جشنواره ملی ضمن گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ۴۰ سال را با همه موانع و تحریم‌ها پشت سر گذاشتیم و امروز در جایگاه یک کشور انقلابی با همه کشورهای منطقه رقابت می‌کنیم.
وی افزود: جشنواره ملی برفی دنا در تقویم میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده اما در سال‌هایی برگزار می‌شود که شاهد بارش برف و نزولات آسمانی فراوانی باشیم و امسال هم به پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه دهه فجر این جشنواره برگزار شد.
باقری با اشاره به ظرفیت‌های پیست اسکی کاکان یاسوج اظهارکرد: این پیست از قابلیت‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری بوده و در همه فصول سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد جذب سرمایه‌گذار را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره برفی دنا عنوان و خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته چندین سرمایه‌گذار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این پیست اعلام آمادگی کردند که ما نیز از این طرح‌ها برای توسعه صنعت گردشگری در استان حمایت می‌کنیم.
باقری با بیان اینکه این جشنواره فردا نیز ادامه دارد، تصریح کرد: این جشنواره در محورهای مختلف از جمله مسابقه تندیس‌های برفی و مسابقه اسکی نمایشی و اسنوبرد آغاز به کار کرده که به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
وی مسابقه اسکی، مسابقه برف‌پیمایی، اجرای زنده نمایش همراه با موسیقی محلی و مسابقه عکاسی(شکار لحظه‌ها) را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان و اضافه کرد: پخت غذاهای محلی و ایستگاه نقاشی کودک با محوریت فجر انقلاب از دیگر برنامه‌هایی است که در این جشنواره برگزار می‌شود.
در سومین جشنواره ملی برفی دنا که با حضور استان‌های مختلف کشور روزهای ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود، آیین‌های بومی و محلی استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با موسیقی سنتی این استان و پخت غذای محلی در هوای سرد پیست اسکی کاکان یاسوج، روز گرمی و شاد و مفرحی را برای مردم و گردشگران زمستانی فراهم ساخت.
این جشنواره که مورد استقبال تعداد زیادی از علاقه‌مندان به ورزش های زمستانی قرار گرفت در سه بخش مسابقات ورزشی، نقاشی و تندیس‌های برفی کار خود را آغاز کرده و تا فردا ادامه دارد.
منتشر شده در :2019/01/31 - 11:01|شناسه خبر: 36450 481 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه