امروز :سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۴۱:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دهدشت برگزار شد

نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با حضور خبرنگاران صبح امروز در دهدشت برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت، فرشید روشندل امروز در نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی که با حضور خبرنگاران برگزار شده بود، تبیین هم‌اندیشی و چاره‌اندیشی، وظایف رسانه با رویکرد کلی و رویکرد ناظر بر انتخابات را از الزامات برگزاری این نشست عنوان کرد.

دادستان کهگیلویه با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از زمانی که زنگ انتخابات نواخته شد به نظر می‌رسد فرآیند در شهرستان به خوبی انجام شده است.

روشندل، آشنایی و شناخت قانون مطبوعات را لازمه کار رسانه‌ای خواند و با تبیین بندهایی از این قانون بیان داشت: روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم در زمینه‌های گوناگون از جمله چارچوب رسانه است و می‌بایست رسانه‌ها در این مسیر حرکت کنند.

وی تلاش برای نفی مرزبندی‌های کاذب را از دیگر بندهای قانون مطبوعات برشمرد و گفت: با این وجود اما مرزبندی کاذب و تفرقه‌انگیز گاها متاسفانه در رسانه‌ها ایجاد می‌شود و خلاف وظیفه ذاتی است.

روشندل با بیان اینکه نقد باید با دید اصلاح و نه تخریب باشد، ادامه داد: برخی نقدهای رسانه‌ها پس زمینه شخصی دارد.

وی، از خدمت به مردم و مطالبه‌گری به یکی از اهداف نشر خبر نام برد و گفت: هر خبرنگاری که با انتشار خبر مردم و مسؤولان را روبروی هم قرار دهد کار را به درستی انجام نداده است.

دادستان کهگیلویه ارتقای سواد رسانه‌ای را لازمه مطالبه‌گری خواند و با تأکید بر دوری از ایجاد التهاب در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: در انتخابات ایجاد امنیت روانی برای مردم ضرورت دارد.

وی همچنین به دنبال شدن اهداف شخصی و یا غرض‌ورزی و کینه‌توزی در برخی از اخبار اشاره کرد و گفت: یک خبر می‌تواند انگیزه یک مدیر را روزها و ساعت‌ها برای خدمت بگیرد.

روشندل با بیان اینکه امانتداری در انتقال مفاهیم و مطالب مهم است از خبرنگاران خواست در انتقال خبر نکات کلیدی و اصول خبری را رعایت کنند تا باعث خدشه‌دار شدن شخصیت یک فرد، گروه یا جامعه نشود.

این مسؤول قانون جرائم انتخابات را یادآور شد و گفت: خبرنگاران در انتخابات قانون جرائم رایانه‌ای را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: بالا بردن شور و نشاط انتخابات وظیفه خبرنگار است اما خبری که حاوی افترا و نشر اکاذیب باشد جرم است و برخورد می‌شود.

دادستان کهگیلویه با بیان اینکه حفظ بی‌طرفی در انتخابات و توجه به مطالب انتشاری که موجب تخریب اهانت و توهین به کاندیدای دیگر می‌شود، اهمیت دارد، افزود: با توجه به حساسیت انتخابات در حوزه انتخابیه کهگیلویه از انتشار مطالبی که جو را ملتهب می‌کند خودداری شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نباید در تبلیغات انتخابات مهره یک کاندیدای خاص شوند، در خصوص فعالیت مجاز کاندیداها گفت: کاندیداها برای ایجاد شور انتخابات هم فعالیت مجاز داشته باشند هم عملکرد، زحمات و توانایی خود را بگویند اما از تخریب کاندیدای رقیب خودداری کنند.

دادستان کهگیلویه شعارهای خارج از توان و وظیفه ذاتی یک نماینده مجلس را جرم خواند و گفت: بر اساس نص صریح قانون جرائم انتخابات، هر گونه تخطی از قوانین یا ارتکاب جرم از سوی کاندیدا و لیدرها پیگیری قضائی و برخورد می‌شود.

وی همچنین به استناد قانون مدیران گروه‌های شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی را پاسخگوی مطالب منتشره در گروه و یا کانال دانست.

همچنین سید ایرج کاظمی‌جو امروز در این نشست  اظهار داشت: برخی از خبرنگاران همه چیز را از منظر طایفه‌گرایی می‌بینند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: تعدادی از خبرنگاران مغرضانه قلم می‌زنند و گاهی در نقدها منافع شخصی را دنبال می‌کنند.

وی، اضافه کرد: همه خدمات انقلاب را نباید به پای نمایندگان و کاندیداها نوشت، خدمات متعلق به انقلاب و دولت‌هاست مصادره کردن به اسم نماینده و کاندیداها ظلم و اجحاف به زحمت‌کشان حیطه دولت است.

کاظمی‌جو بیان داشت: زبان قلم در بیان واقعیات باید نیش‌دار باشد اما هیچ گاه نباید با محافظه‌کاری و برای پررنگ کردن خدمات طیف خبری به نفع کسی مصادره شود.

کاظمی‌جو بیان داشت: خبرنگار نسبت به همه گرایش‌ها اثرگذار است و می‌تواند سمت و سو مشخص کند.

وی با اشاره به یادداشت‌های بی‌هویت و یا با اسم مستعار در برخی از رسانه‌ها گفت: یادداشت فاقد سند و شناسنامه ارزش ندارد و اعتماد مخاطب را نسبت به رسانه سلب می‌کند.

کاظمی‌جو گفت: برخی مدیران جهت‌گیری به سمت کاندیداها دارند و این ناخوشایند است./فارس

منتشر شده در :2020/01/13 - 05:01|شناسه خبر: 44750 656 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه