امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۴۰:۰۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد+آمار

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان خبر داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت دکتر پرویز یزدانپناه به تفکیک پراکنش جغرافیایی بیماران پرداخت و عنوان کرد:  ۳ بیمار مرد در بویراحمد، ۲ مرد بیمار در باشت، ۱ مرد بیمار در چرام و ۶ بیمار در شهرستان دنا که ۵ مورد زن و یک مورد مرد بود، شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه آمار ۵ بیمار نیز جزء آمار استان های همجوار بود، ابراز داشت: از این تعداد ۳ بیمار که از ساکنین شهرستان  بهمئی بوده اند پس از مراجعه به  بهبهان، تحت آزمایش کرونا قرار گرفته و پس از اعلام نتیجه جزو آمار استان خوزستان محسوب می شدند‌.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت  آمار این  ۵ بیمار نیز به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منتقل و مجموع آمار مبتلایان استان با ۱۲ مورد جدید به ۱۶۹‪ بیمار رسیده است.
وی ادامه داد: در هفته های اول نتیجه ۱۲ درصد نمونه های ارسال شده مثبت اعلام شد که خوشبختانه با بیماریابی فعال، فاصله گذاری اجتماعی و همراهی مردم توانستیم آمار مبتلایان را  به  ۵ درصد کاهش دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۲ موردجدید مبتلا به کرونا از افرادی بودند که با خوشه های قبلی در ارتباط بوده و به بیماری دچار شده اند.

وی اضافه کرد: تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول نمایند زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می توانند ناقل باشند.

دکتر یزدانپناه در پایان گفت:  از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه ۴۰۳۰ تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در :2020/04/02 - 03:04|شناسه خبر: 47434 1058 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه