امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۳۱:۳۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۱۸ هزار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت بهاره

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۸هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت بهاره خبر داد.

راه ملت: “شهرام عسکری”  افزود: حدود ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت کشت محصولات بهاره شامل ذرت، لوبیا، هندوانه، گوجه، سیب زمینی، خیار، پیاز، خربزه، کدو، ماش، کنجد و … قرار گرفته که با احتساب برنج حدود ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت بهاره اختصاص مییابد.

وی تصریح کرد: از این سطح اختصاص یافته به کشت بهاره پیشبینی می شود که حدود ۳۰۰ هزار تن برداشت داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: از اراضی کشاورزی استان در پاییز ۹۸، حدود ۲۲ هزار هکتار جو، ۷۸ هزار هکتار گندم، ۲۵۰۰ هکتار عدس و ۴۰۰ هکتار نخود کشت پاییزه داشتیم و امسال نیز بیش از ۲۳۰۰ هکتار کلزا کشت کرده ایم.

عسکری خاطرنشان کرد: حدود ۱۰هزار تن انواع گندم اصلاح شده در اختیار کشاورزان استان قرار داده و مقداری نیز به خارج از استان صادر کردیم.

وی تاکید کرد: توصیه ما به کشاورزان مناطق سردسیر استان این است که حتما مزارع خود را پایش کرده و مبارزه با علفهای هرز، بیماریها و آفات را در دستورکار قرار دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:امسال بارندگیهای خوبی در سطح استان داشتیم اما برای استفاده بهینه از آبی که در اختیار کشاورزان است و افزایش راندمان آبیاری، کشاورزان حتما از آبیاری میکرو برای آبیاری مزارع استفاده کنند تا از هدر رفت آب جلوگیری شود و انتظار داریم که مردم از بذرهای ذرت اصلاح شده که سازمان جهادکشاورزی توصیه می کند استفاده کنند.

عسکری ادامه داد: امسال حدود ۲۹ هزار تن سهمیه کود اوره به استان اختصاص داده شده که تاکنون در یک ماهه اول امسال حدود ۲۰۰۰ تن کود بین کشاورزان استان توزیع کردیم و در این زمینه مشکلی در استان نداریم./ایسنا

منتشر شده در :2020/04/26 - 01:04|شناسه خبر: 48779 1021 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه