امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۴۰:۳۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

قتل شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس، نماد نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا

خاضع گفت: قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور، وحشی گریِ تمام عیار و نماد نژادپرستی سیستماتیک در آمریکاست.

راه ملت: حجت الاسلام «سید جواد خاضع» امروز (۱ تیرماه) در نشست ستاد برنامه ریزی هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی»، اظهار کرد: آمریکا به دروغ خود را مدعی حقوق بشر و مهد آزادی و دموکراسی در جهان معرفی می کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین اصل اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل می گوید: «تمام افراد بشر آزاد زاده می شوند و از لحاظ حیثیت، کرامت و حقوق با هم برابر هستند»، این در حالی است که در آمریکا حقوق سیاه پوستان هر روز نقض می شود، حتی در مبتلایان به کرونا و فوتی های آن آمار سیاه پوستان چند برابر سفیدپوستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ظلم تاریخی بر بومیان سرخ پوست آمریکا که مالکان حقیقی و اصلی آمریکا بودند، ولی آنها را قتل عام کردند، نمونه دیگری از نقض حقوق بشر در آمریکا است.

خاضع با بیان اینکه سنگ بنای کشور آمریکا بر دروغ، قتل، کشتار، غارت و نقض حقوق بشر بنیان گذاشته شده، اضافه کرد: به همین دلیل شعار امسال هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی «آمریکا مظهر کشتار، نژادپرستی و استثمار جهانی؛ منفورترین دولت ناقض حقوق بشر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت آمریکا از رژیم کودک کش سعودی در جنگ یمن، حمایت از رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و جنایت های آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان، لیبی و … و تاسیس داعش و القاعده توسط آمریکا از جمله مصادیق جنایت و نقض حقوق بشر توسط آمریکا است.

وی ابراز داشت: قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا وحشی گری تمام عیار و نماد نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا است.

خاضع یادآور شد: امروز ۲۶ روز است که آمریکا در آتش خشم مردم که ناشی از بی عدالتی و تبعیض نژادی است، می سوزد.

رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم آمریکا مجسمه های رهبران این کشور در طول تاریخ را که نمادهای سرمایه داری، برده داری، بی عدالتی و استثمار بودند، سرنگون کردند.

وی ادامه داد: این مجسمه هایی که در آمریکا و اروپا توسط مردم خسته از بی عدالتی و تبعیض نژادی سرنگون شدند، کل تاریخ و تمدن غرب را تشکیل می دهند و حاکی از افول موریانه وار آمریکا، غرب و لیبرال دموکراسی غربی و نوید دهنده این واقعیت است که ان شاء الله در آینده نزدیک شاهد فروپاشی امپریالیسم آمریکا خواهیم بود.

خاضع نقطه مقابل حقوق بشر غربی و لیبرال دموکراسی را حقوق بشر اسلامی و مردم سالاری دینی دانست و ادامه داد: اسلام هزار و ۴۴۰ سال پیش به ما آموخت که سفیدپوست از سیاه پوست و سیاه پوست از سفیدپوست برتر نیست، عرب از غیرعرب و غیرعرب از عرب برتر نیست، آمریکایی و اروپایی از آسیایی و آفریقایی و بالعکس برتر نیست، بلکه «گرامی ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حقوق واقعی و حقیقی انسان ها و بشریت فقط در سایه احکام نورانی اسلام قابل تحقق است، اضافه کرد: سعدی علیه الرحمه شاعر برجسته ایرانی در قرن هفتم هم سروده است: «بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار».

وی گفت: هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی (۶ لغایت ۱۲ تیرماه) فرصت خوبی برای افشای ماهیت ضدبشری و جنایت کارانه آمریکا و آشکار نمودن چهره واقعی، خبیث و تروریستی آمریکا و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به قافله سالاری شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و ۱۷ هزار شهید ترور که توسط ابزار دست استکبار جهانی، یعنی سازمان تروریستی منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمدند است.

خاضع به ویژه برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان پرداخت و گفت: به همین جهت ویژه برنامه هایی از قبیل برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در سراسر شهرهای استان طبق دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، تبلیغات و فضاسازی شهری، فضاسازی تبلیغاتی و تولید محتوای متنی، ویدئویی، تصویری، صوتی و … در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، هماهنگی با ائمه جمعه و جماعات جهت تبیین و افشای حقوق بشر آمریکایی، هماهنگی با صدا و سیما جهت تهیه و پخش برنامه های تحلیلی در زمینه بررسی و علل و ابعاد فاجعه هفتم تیر و تفاوت حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر آمریکایی و برگزاری نمایشگاه با موضوع جنایت های تروریستی آمریکا در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.

منتشر شده در :2020/06/21 - 05:06|شناسه خبر: 51444 602 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه