امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۰۹:۳۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام خبر داد:

برگزاری جشنواره قرآن و عترت همزمان با سراسر استان در شهرستان چرام

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام از برگزاری جشنواره قرآن و عترت همزمان با سراسر استان در این شهرستان خبر داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام، سید محمد تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام گفت: جشنواره قرآن و عترت استان که قرار بود اسفندماه ۹۸ برگزار شود، و بدلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آن میسر نبود از تاریخ ۲۰ مرداد لغایت ۲۶ مرداد در سراسر استان برگزار خواهد شد.

تقوی تصریح کرد: که در تمام شهرستان های استان این جشنواره برگزار خواهد شد و داوری بصورت متمرکز  در مرکز استان انجام خواهد شد و از تمام اجراها فیلم گرفته خواهد شد تا در مرکز استان داوری انجام پذیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام افزود: جشنواره شهرستان چرام هم روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹ در مسجد صاحب الزمان چرام برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام گفت: از شهرستان ما که خوشبختانه پتانسیل خوبی هم در زمینه قرآنی دارد، جوانان خوب و مستعد و توانمندی داریم که در رشته های حفظ کل، حفظ پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و حفظ جزء سی ام برای کودکان و نوجوانان و ترتیل و قرائت متقاضیان شرکت خواهند کرد.

وی افزود: از شهرستان چرام در همه رشته ها ۳۷ نفر شرکت کننده خواهیم داشت که با دیگر قرآن آموزان و قرآن پژوهان رقابت خواهند کرد. همچنین گروه تواشیح ما هم در رشته سرود و آواها و نواها که متولی آن دبیرخانه مساجد استان هست شرکت خواهند کرد و همچنین در مسابقه کتابخوانی هم که متولی آن اداره ارشاد شهرستان بهمئی هست شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام اصافه کرد:  همزمان با جشنواره قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام هم اقدام به برگزاری جشنواره شهرستانی خوشنویسی کتابت قرآن کریم می کند که تا کنون خوشنویسان شهرستان چرام حدود ۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و این جشنواره با همکاری اداره کل و انجمن خوشنویسان شهرستان چرام برگزار می‌شود و در روز اختتامیه جشنواره استانی قرآن و عترت از برگزیدگان جشنواره خوشنویسی هم تجلیل خواهد شد

تقوی ادامه داد:  به سه نفر از کسانی که از نظر داوران بهترین خط را نوشته باشند تجلیل خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به برگزاری جشنواره قرآن و عترت که روز چهارشنبه ساعت ۱۵ عصر در مسجد صاحب الزمان شهر چرام لذا تمامی پروتکلهای بهداشتی رعایت خواهد شد و با کیفیت مطلوب بهداشتی این جشنواره برگزار خواهد شد و داوران بصورت تک تک از عزیزان آزمون خواهند گرفت. 

ایشان افزودند: کسی بدون ماسک و دستکش وارد مسجد نخواهد شد و ما برای احتیاط ماسک و دستکش و ژل دست و الکل تهیه خواهیم کرد و در درب ورودی مسجد خواهیم گذاشت که اگر قاری قرآنی فراموش کرده باشد وسایل بهداشتی همراه خودش بیاورد از این وسایل استفاده نماید.

متولی فرهنگ و هنر شهرستان چرام در پایان از جناب آقای پیرسبزی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دکتر افشار امام جمعه محترم و دکتر فتاحی اصل فرماندار محترم بخاطر حمایت های مادی و معنوی شان برای برگزاری این جشنواره و همچنین از هیات امنای مسجد صاحب الزمان هم تقدیر و تشکر کرد.

منتشر شده در :2020/08/10 - 06:08|شناسه خبر: 52634 403 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه