امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۲۰:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی مردم نهاد است

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی مردم نهاد است که در سراسر کشور حدود یک میلیون دانشجوی فعال دارد.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درجلسه هیئت‌ امنای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی مردم نهاد است که در سراسر کشور حدود یک میلیون دانشجوی فعال دارد.
دکتر جهانبین گفت: اداره این مجموعه عظیم بدون دریافت یک ریال هزینه از دولت انجام می‌گیرد و این کار بسیار بزرگی است چون درآمد دانشگاه از شهریه دانشجویان است و مطالبات شهریه دانشگاه از دولت نیز پرداخت نمی شود.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد نه تنها از دولت چیزی دریافت نمی کند بلکه دولت مطالبات دانشگاه را نیز پرداخت نمی کند.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد نیاز آموزش عالی کشور را دانشگاه آزاد تأمین می¬کند و در بحث کرونا ۴۰درصد از کادر پرستاری و سلامت دانشگاه علوم پزشکی توسط دانشگاه آزاد تأمین شد.
وی گفت : با برنامه ای که در دستور کار هست قرار بر این است که شهریه بر اساس سطح مناطق پیش بینی شود و در مناطق محروم شهریه دانشجویان کمتر خواهد بود تا بتوانیم به این ترتیب به قشر محروم جامعه و دانشجویان بی بضاعت کمک کنیم.
دکتر جهانبین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی استخوان دار و دارای ظرفیت¬ها و امکانات فراوان است و قابل قیاس با مراکز علمی کاربردی و پیام نور نخواهد بود و انشا الله با تلاش و کوشش به ریل اصلی خود بازخواهد گشت.
وی گفت: دانشگاه آزاد استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ۲۴۰ عضو هیأت علمی است که می توان از ظرفیت این اساتید جهت درآمدزایی و درآمدهای غیر شهریه¬ای با شناسایی  حل کرده و ممکن است یک جاهایی ما اشکالاتی داشته باشیم باید پایش شود و خوب آبیاری شود که آفات و اشکالات آن از بین رود.
وی گفت: دانشگاه باید درست مدیریت شود تا در مسیر خودش قرار گیرد و مشکلات را از دوش مردم بردارد و با استفاده از ظرفیت علمی و اساتید دانشگاه مشکلات جامعه را حل کند و معضلات جامعه را بررسی و حل کند.
قبل از برگزاری جلسه دکتر جهانبین و اعضاء هیات امنا با شرکت در گلزار شهدای گمنام واحد یاسوج و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

 

منتشر شده در :2020/08/16 - 04:08|شناسه خبر: 52982 613 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه