امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۵۲:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رفع تصرف ۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه دهنو

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۵ هزار متر مربع رفع تصرف اراضی ملی باهمکاری دستگاه قضایی در منطقه دهنو شهرستان بویراحمد خبر داد.

به گزارش راه ملت از یاسوج، “غلامحسین حکمتیان اصل” با اشاره به وظایف متعدد و کارهای سخت حفاظت و نگهداری از اراضی ملی و جنگلی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در چند وقت اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا به طور شبانه‌روز حفظ و صیانت انفال،  جلوگیری از تصرف اراضی ملی بوده است.

وی تصریح کرد: عده ای سودجو می‌خواهند به اراضی ملی دست‌درازی و تصرف کنند ولی با همت و تلاش شبانه روزی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری ودستگاه قضایی دراستان از تصرف این افراد جلوگیری و با آنها برخورد قانونی صورت می پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد به سایر اقدامات از جمله رفع تصرف‌ها و مقابله با سودجویان اشاره کرد و گفت: امروز با همکاری دستگاه قضایی و به همت زحمات نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان بویراحمد در راستای رفع تصرف اراضی ملی به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور نهال‌های غرس شده در عرصه‌های منابع ملی جمع‌آوری و این اراضی به مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰۰هزار متر مربع در منطقه دهنو شهرستان بویراحمد رفع تصرف شد.

حکمتیان‌اصل افزود: از ابتدای امسال تاکنون اراضی رفع تصرف شده در قالب تبصره یک ماده ۵۵ مورد اراضی ملی بالغ بر ۱۵۰هکتار صورت گرفت وهمچنین ۴۶هکتار هم با حکم دستور قضایی رفع و تصرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی که در راستای حفظ وصیانت عرصه های ملی  همکاری لازم را دارند تقدیر وتشکر کردند

عمده تخلفات سودجویان در منطقه دهنو

در ادامه ملک حسینی دادستان مرکز استان افزود :تخلفاتی که درمنطقه دهنو شهرستان بویراحمد صورت گرفته علاوه بر تصرفات منابع طبیعی ،تصرفات در بستر رودخانه بشار و تصرفات حریم راها بوده که مهم‌ترین  شاخصه رفع تصرفات در منطقه دهنو شهرستان بویراحمد این است که با توجه به کار کارشناسی و با برنامه‌ریزی که صورت گرفته برای اولین بار در استان با کمترین حاشیه با همکاری  و استقبال خود متخلفان دستگاه‌های لازم برای رفع تصرفات آماده شد اقدامات رفع تصرفات اراضی ملی صورت پذیرفت.

ملک حسینی گفت: دراستای رفع تصرف اراضی ملی به مردم استان قول می‌دهیم که در دستگاه قضایی در خصوص تصرفات اراضی ملی و بستر رودخانه‌ها  با قاطعیت برخورد خواهیم کرد وبه هیچ وجه کوتاهی صورت نمی‌گیرد.

منتشر شده در :2020/08/16 - 11:08|شناسه خبر: 52998 530 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه