امروز :یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۲۴:۵۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تکریم مادر شهیدان تقوی+تصاویر

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ویژه برنامه سه شنبه های تکریم در استان خبر داد و گفت: برنامه روح مقاومت با هدف بازخوانی وصیت نامه شهدا نیز در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

به گزارش راه ملت از یاسوج، آئین تکریم از «بی بی جان دیرباز» مادر ۷۳ ساله شهیدان «سید منصور و حجت الاسلام سید عبدالمحمد تقوی» از شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور در دفتر نماینده ولی فقیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج،حجت الاسلام و المسلمین حمزه پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر،محمد رحیم دهرابپوررئیس شواری شهر یاسوج ،حجت السلام موسوی معاون سازمان تبلیغات اسلامی . رمضانی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویراحمدو جمعی دیگر برگزار شد.
علیرضا دولت آبادی در این آئین اظهار کرد : شهید و شهادت واژه ای بسیار پر معنا و پر مفهوم بوده و دریایی بیکران از عمق ارتباط بنده و مخلوق است.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، شهید کسی است که وقتی اولین قطره خونش به زمین می ریزد خداوند هفت هدیه به او اهدا می کند،افزود: یکی از این هدایا ارتباط و گفتگوی مستقیم با خداوند است.هر آنچه که ما امروز در این کشور داریم به برکت خون شهدا و مجاهدین و جان نساری جانبازان و آزادگان است.
دولت آبادی  مهمترین ویزگی و دستاورد این انقلاب را  فرهنگ ایثار ،شهادت، از خود گذشتگی و ایمان دانست و گفت:کسی کی می خواهد کار فرهنگی کند و یا اینکه مسئولیت فرهنگی دارد بدون توجه به اندیشه و ارمان شهدا و بدون عمل به وصیت نامه و سیره شهدا و بدون توجه به فرهنگ شهید و شهادت نمی تواند حتی در بحث خود سازی، جامعه پردازی و تمدون سازی موفق باشد.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمدگفت: هر چند  در شرایط  کرونایی به سر میبریم   اما دشمن دست بردار نیست و هر روز با حجمه های خودش جامعه ما را تحت تاثیر قرار می دهد، ما باید متناسب با شرایط روز برنامه های خود را تغییر دهیم و شکل دیگری برای اجرا در نظر بگیریم.
این مسئول فرهنگی در راستای بحث ایثار و شهادت دو برنامه را در دستور کار قرار داد یکی از این برنامه ها سه شنبه های تکریم است که طی آن در روزهای سه شنبه هر هفته از خانواده های شهدا و ایثارگران استان سرکشی و مورد تقدیر و تکریم قرار می گیرد و دومین برنامه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان را برنامه «روح مقاومت» عنوان کرد و گفت: در این برنامه کانون ها به بازخوانی وصیت نامه شهدا می پردازند.

در ادامه این نشست محمد رحیم دهراب پور رئیس شورای شهر یاسوج با بیان تعریفی از شهادت و جایگاه شهید خواستار توجه جدی به خانواده های شهدا شد و تاکید داشت هر آنچه کشور ما دارد و این امنیت و ارامش حاصل خون شهداست که ما و همه مسولین باید به گونه ای عمل کنیم که خانواده شهدا خوار و ذلیل نباشند و به صورت عملی مورد تقدیر واقع شوند تا مشکلات زندگی آنها رفع شود.

منتشر شده در :2020/08/19 - 09:08|شناسه خبر: 53114 431 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه