امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۰۷:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام؛

مردم شرایط موجود بیماری کرونا را جدی بگیرند

هدایت نیا با اشاره به اینکه حدود یک ماه دیگر وارد فصل پاییز شده و شاهد شیوع انفلوانزا هستیم بدون شک همزمانی شیوع انفلوانزا و کرونا میتواند فاجعه به بار بیاورد.

به گزارش راه ملت، حسن هدایت نیا سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام با حضور در نماز جمعه شهر چرام نسبت به ارائه سخنرانی پیش از خطبه ها اقدام نمود.

در این مراسم هدایت نیا با تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفا ش گفت: در چند شب باقی مانده از دهه اول محرم و این شرایط بیماری ویروس کرونا باید مراسمات با فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

هدایت نیا با اشاره به اینکه حدود یک ماه دیگر وارد فصل پاییز شده و شاهد شیوع انفلوانزا هستیم بدون شک همزمانی شیوع انفلوانزا و کرونا میتواند فاجعه به بار بیاورد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام بیان داشت: اگر مردم در فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستور العملهای بهداشتی سهل انگاری و بی توجهی کنند موج بعدی بسیار شدیدتر و کشنده تر خواهد بود.

وی افزود؛ در زمان بیماری کرونا ضربه ای که مراسمات ترحیم و عروسی به سلامت و بهداشت شهرستان وارد کرد کسی وارد نکرد.
هدایت نیا گفت: از ۱۰۰درصد موارد مثبت حدود ۵۵درصد موارد مربوط به خانمها هست که در تجمعات و مراکز خرید حضور پیدا می کنند و دستورالعملهای بهداشتی را رعایت نمی کنند…همچنین حدود یک سوم کل موارد مثبت مربوط به کارکنان ادارات هست که نشان از عدم رعایت پروتوکولهای بهداشتی توسط برخی ادارات شهرستان هست..
سرپرست شبکه بهداشت درمان اظهار داشت با توجه به اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا شاهد ورود کلیه همشهریان ساکن شهرستانها و استانهای همجوار به شهرستان هستیم تقاضامندیم مردم فهیم شهرستان کلیه دستورالعملهای بهداشتی را رعایت کنند و همچنین توصیه میشود در صورت بروز علایمی مثل تب..تنگی نفس..سرفه…لرز..بدن درد…سردرد.اسهال.تهوع..ابریزش بینی. به مراکز درمانی مراجعه کنید.

وی با ابراز تاسف از عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی برای قطع زنجیره ویروس کرونا ، افزود : ماهیت این ویروس به خاطر داشتن میزبان است که وارد بدن انسان شود وقتی که افراد و مسافران خوش نشین در این شهرستان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند از ماسک استفاده نمی کنند و به شکل جمعی وارد محیط شهر و روستا می شوند این مشکل همچنان باقی خواهد ماند.

هدایت نیا نیز به نمازگزاران توصیه کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، و تأکید بر استفاده عموم نمازگزاران محترم از ماسک، مهر وجانماز و سجاده شخصی و شستشوی دست ها با آب و صابون و استفاده از محلول های ضدعفونی کننده را جدی بگیرند.

منتشر شده در :2020/08/28 - 06:08|شناسه خبر: 53555 555 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه