امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۲:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آغاز ثبت‌نام متقاضیان کسب و کارهای خانگی در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش راه ملت از یاسوج، محمد حسین برهمن امروز، ۱۰ شهریورماه ضمن اعلام این خبر گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تصمیم دارد با همکاری جهاد انشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای، این طرح را در ۳۱ استان کشور و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم دهد.

وی بیان کرد: در استان کهگیلویه  و بویراحمد نیز این موضوع به عهده جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه  و بویراحمد است و علاقه‌مندان باید در زمان مقرر در سامانه  inhb.ir اقدام به ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است ثبت‌ نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده و به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی می باشد.

معاون سابق پشتیبانی جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه͏ های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی  و اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت͏ های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای از طریق نرم͏ افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

برهمن بیان کرد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشوردارد .

وی در ادامه به ویژگی‌های این طرح اشاره و ابرازکرد: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌‌های شاخص در اجرای این طرح است.امید است با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم

منتشر شده در :2020/08/31 - 09:08|شناسه خبر: 53669 366 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه