امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۱۵:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خدیجه ثنائیان زاده:

آخرین نظرسنجی انتخابات ۲۰۲۰آمریکا

همچنین شمار آرای سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌تبارها، آسیایی‌تبارها، اقلیت‌های نژادی دیگر، و «سفیدپوستان دارای مدرک دانشگاهی» در انتخابات ۲۰۲۰ افزایش خواهد داشت که می‌تواند به نفع بایدن تمام شود.

راه ملت: خدیجه ثنائیان زاده
انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده، پنجاه و نهمین انتخابات چهار ساله ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود. فردی که اکثریت آرا electرا کسب کند مقام ریاست جمهوری را به دست می آورد( با کسب ۲۷۰ رای از ۵۳۸ رای انتخاباتی) رئیس جمهوری آینده در انتخابات پیروز خواهد شد. نتیجه انتخابات میان دوره ای مجلس۲۰۱۸ و کسب حداکثر آرا توسط دموکرات ها احتمال پیروزی بایدن را بالا می برد. دموکرات ها با کسب ۲۳۵ کرسی در مقایسه با ۱۹۹ کرسی جمهوری خواهان، کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات سال ۲۰۱۸ به دست آوردند. تغییر اکثریت آرای مجلس موجب می شود که جمهوری خواهان برای تصاحب مجلس نمایندگان به تقریباً بیست کرسی نیاز دارند و این انتخاب مجدد ترامپ را آسیب پذیر می کند.
نظرسنجی انجام شده در اواسط ماه ژوئیه نشان داد که محبوبیت رئیس جمهور ترامپ از ۵۵ درصد به ۳۳درصد کاهش یافته است و ۶۷درصد مخالف دارد، در میان پروتستان های انجیلی ۱۶درصد حمایت کمتر شده، در میان مردان سفید پوست بدون مدرک دانشگاهی ۱۵درصد کاهش یافته است، و در میان ساکنان روستایی ۱۱درصد کاهش یافته است.
همچنین شمار آرای سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌تبارها، آسیایی‌تبارها، اقلیت‌های نژادی دیگر، و «سفیدپوستان دارای مدرک دانشگاهی» در انتخابات ۲۰۲۰ افزایش خواهد داشت که می‌تواند به نفع بایدن تمام شود.
ناکامی های سیاست خارجی ترامپ، رکود اقتصادی شدید، بحران آب و هوایی در غرب و ناآرامی های اجتماعی ، مرگ روت بادر گینسبورگ قاضی دادگاه عالی . بیکاری کارگران، کرونا ویروس، نظرات التهابی ترامپ و عدم همدلی و همراهی با سیاه پوستان نیز از جمله عوامل کاهش تایید و حمایت از ترامپ در نظر سنجی هاست. جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور بیان می کند که ترامپ نوسانات روحی دارد وبا لقب شخصیت ناپایدار و متغیر ترامپ را مورد حمله حمله قرار می دهد و با تاکید بر دروغ های مکرر ترامپ وی را به چالش می کشد.
میانگین آخرین نظرسنجی انجام شده د ر۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰نشان داده است آرای بایدن ۵۰٫۷درصد و ترامپ۴۲٫۵ است و این نظرسنجی ها پیروزی بایدن را تخمین می زنند. اما در عین حال، دور از انتظار نیست که ترامپ، حتی در صورت شکست در به دست آوردن رأی اکثریت مردم آمریکا، باز هم به لطف آرای الکترال، پیروز انتخابات امسال شود. روی هم رفته، عوامل مختلفی در تعیین نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دخیل هستند که اصلی‌ترینِ آن‌ها، خواستِ نظام حاکم بر این کشور است که مستقل از دو حزب اصلی آمریکا عمل می‌کند و به آن «دولت پنهان» می‌گویند.

خدیجه ثنائیان زاده

دکترای روابط بین الملل

منتشر شده در :2020/09/30 - 01:09|شناسه خبر: 55346 446 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه