امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۵۲:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به همت ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه؛

یادواره ۶۶ شهید والامقام بخش چاروسا برگزار شد+تصاویر

به همت ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه و همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی یادواره ۶۶ شهید گلگون کفن بخش چاروسا در امام زاده سید محمود (ع) برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت، این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، حبیبی جانشین اسبق سپاه فتح ایستان کهگیلویه و بویر احمد, فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه، امام جمعه قلعه رئیسی، جمعی از مدیران شهرستانی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران واقشار مختلف مردم برگزار شد.

سرهنگ محقق زاده فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه در این مراسم ضمن خیر مقدم به همه شرکت کنندگان و کسانی که در این راستا همکاری کردند یادآور شد: برگزاری یادواره‌های شهدا فرصت الگوپذیری را برای نسل جوان فراهم می‌کند تا مبادا در این آشفته بازار ضداخلاق و فرهنگ، مسیر و هدف را گم کنند.

وی افزود:  اینکه امروز بر سر سفره انقلاب نشسته‌ایم نتیجه ایثار و فداکاری شهدایی است که جان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کردند که باید یادشان را به عنوان یک رسالت همیشه زنده نگه داریم.

فرمانده ناحیه سپاه کهگیلویه در خصوص برگزاری این برنامه عنوان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا تصمیم به این شد تا این یادواره در یک فضای باز و همزمان با اربعین حسینی برگزار شود و تمام تلاش برای حفظ تذکرات ستاد مقابله با کرونا حفظ شد

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی هم در این مراسم با بیان اینکه امروز رسالت ما این است که فرهنگ شهادت را احیا کنیم بیان کرد: امروز این یادواره ها کمک می کند تا فرهنگ شهید و شهادت احیا شود و یادواره شهدا می تواند زندگی، خانواده و فرزند ما را از همه هجمه ها و آسیب های دشمن نجات دهد در این یادواره ها متوجه می شویم که شهدا محسابتشان خدایی بود و برای خدا کار کردند و برای خدا تلاش کردند و شهدا تنها راه را کار برای خدا می دانستند و امروز همین راه حلال مشکلات است و همین راه می تواند ما را از پیچ های خطرناک نجات دهد.

امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: امروز رسالت ما است که با برگزاری چنین مراسماتی بتوانیم برای امام زمان(عج) کادر سازی کنیم و این شهدا رفتند تا ما بتوانیم افرادی را تربیت کنیم که بتوانند سرباز خوب تقدیم نظام انقلاب و رهبری کنیم و راه این است که با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شویم چرا که امروز نسل جوان ما در معرض هزاران خطر است و تنها راه متوسل شدن به شهید و شهادت است.

حجت الاسلام سید محمد موحد با بیان اینکه محفل امروز مقدس و حائز اهمیت است گفت؛ اربعین حسینی را به مقام معظم رهبری رهبر عظیم شان جهان، ملت شریف و شجاع، مردم استان ومردم حوزه انتخابیه مردم عزیزی که جهت پاسداشت یاد شهدا تجمع کردند تسلیت عرض می کنم.

نماینده مردم کهگیلویه با تسلیت شهادت شهید بویر اظهار داشت؛ امروز امثال شهید بویر رفتند واز جان خود گذشتند تا امنیت کشور عزیزمان حفظ شود.

وی با بیان اینکه این انقلاب زنده است ابراز کرد؛ آنچه باعث شد امروز ما درمقابل کفر ودشمن با کمترین بضاعت مادی مقابله وایستادگی کنیم ودشمن را وادار به مذاکره کنیم فرهنگ اربعین و فرهنگ وشهید شهادت است.

وی عنوان کرد؛ اگر می بینم مقام معظم رهبری تاکید بر حفظ نام شهدا ونگه داشتن یاد شهدا دارند یک عظمت است و این ابعاد مختلف فرهنگی در آن وجود دارد که این فرهنگ را نگه داریم و یک حرکت ماندگاراست.

حجت الاسلام موحد افزود: دشمن با تمامی توان واقتدا وارد مبارزه شده است ولی کاملا واقف هستند که توان مقابله با کشور عزیزمان را ندارد.

نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده گفت؛ آنچه باعث شده است این ملت به مواضع خود استوار باشد ومقاومت را منصه ظهور بر ساند فرهنگ شهادت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

سید محمد موحد تصریح کرد؛ جمعیتی که این جا تجمع کردند در واقع می خواهند به دشمن ومخالفین نظام برسانند که این مردم همان مردمی هستند که از آرمان های شهدا و اربعین اباعبدالله دفاع خواهند کرد.

وی شهادت سردار سلیمانی را موجب وحدت و انسجام جهان اسلام ذکر کرد و گفت؛ شخصیت بی بدیلی مثل سلیمانی از این کشور گرفته شد ولی دشمن فکر نمیکرد با شهادت سردار سلیمانی چنین وحدتی در کشور بوجود بیاید ولی مردم با تکیه بر رهنمودهای سلیمانی که می گفت ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم و با وحدت مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

حجت الاسلام موحد افزود: این نظام پایدار است ودشمن را به زانو در خواهد آورد و فرزندان خمینی با رهنمودهای ولایت و رهبر معظم انقلاب با تمام قدرت مقابل دشمن مقاومت می کنند.

وی با بیان اینکه مسولان در مقابل این مردم باید نوکری کنند به این نوکری افتخار کنند ابراز کرد؛ از متولیان برگزاری برنامه تشکر ویژه می کنم و یاد وخاطره آیت الله آمیراحمد تقوی را گرامی میداریم.

 

 

اصغر حبیبی جانشین اسبق سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد در این مراسم گفت: شهیدان از شیرین ترین دارایی خود یعنی جانشان گذشتند و به لقاء الله پیوستند.

وی افزود: عالم قسمتی از علمش را می بخشد، هنرمند قسمتی از هنرش را می بخشد و انفاق گر و کسانی که خمس و زکات می پردازند هم بخشی از مال خود را انفاق می کنند و زکات می دهند اما شهید همه وجود و جانش را می بخشد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به ارزش و جایگاه شهدا در میان مردم گفت: این شکوه و جلالی که برای سردار سلیمانی و شهدا در مراسمات و یادواره ها وجود دارد به واسطه این است که سلیمانی ها هر آنچه داشته اند برای رضای خدا در طبق اخلاص قرار دادند.

وی با طرح این سوال که چرا فقط برای عاشوراییان ۶۱ هجری اربعین گذاشتند گفت: یکی از دلایل ماندگاری اربعین این بود اگر قرار است زیبایی های کربلا برای مردم نشان داده شود باید مراسم با شکوه و بزرگی به نام اربعین برپا شود.

حبیبی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهدا در پیشگاه خداوند عنوان کرد: با اولین قطره خونی که از شهید بر زمین ریخته می شود گناهان او بخشیده خواهد شد.

جانشین اسبق سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: همان طور که حاج قاسم هم بیان کردند تا شهید نباشی شهید نمی شود و این مقوله ای است که در عقل و عرفان ما نمی گنجد زیرا شهید به مرحله ای می رسد که وجه الله نظر می کند و این در عالم مادیان غیر قابل درک است.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید بویر گفت: شهید شما به مقامی رسید که شفاعت کننده است و به مقامی رسید که زیبایی های معنویت را دید. شهادت باختن و از دست دادن نیست بلکه به دست آوردن است و شهید بویر به گنجینه های اللهی دست یافت.

اصغر حبیبی با اشاره به مشکلات امروزه کشور گفت: این که هر روز دزدی هایی در این دولت صورت می گیرد با کدام منطق شهدا هم خوانی دارد؟ با کدام منطق عاشورایی منطبق است؟

وی خطاب به محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: شما پیام رسان این مردم محروم و در عین حال آماده جهاد و رزم برای ملت اسلامی هستید که فشارهای اقتصادی کمر آن ها را شکسته و روحیه آن ها را ضعیف و آن ها را نگران کرده, از شما انتظار داریم که با تلاش جهادگرانه عاشورایی مردم را به آینده امیدوار کنید.

حبیبی اضافه کرد: با تلاش و کوشش در مجلس شورای اسلامی و تصویب قوانینی برای برون رفت از مشکلات معیشتی به مردم کمک کنید و اجازه ندهید به این مردم بیش از این ظلم شود.

در پایان این مراسم از خانواده شهید بویر تجلیل بعل آمد.

 

تصاویر تکمیلی؛

 

منتشر شده در :2020/10/09 - 10:10|شناسه خبر: 55806 536 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه