امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۰۶:۵۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

طی مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

سید محمد هاشمی مقدم، معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم گفت: با توجه به موانع پیش روی طرح کاداستر تاکنون ۲۰ درصد آن در کل ایران محقق شده و باید امسال تحولی در این حوزه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون چند محور مهم در برنامه اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفته که یکی از آن ها اجرای کامل طرح کاداستر است، افزود: حدود پنج سال از اجرای این طرح در کشور می گذرد و در این رابطه تمامی مجموعه های متولی باید پای کار بیایند و دیگر هیچ توجیهی برای انجام نشدن این طرح وجود ندارد.

هاشمی مقدم اظهارکرد: با استفاده از توان نیروهای متخصص امید است طرح کاداستر بطور کامل اجرایی شود تا به زودی شاهد جشن پایان این طرح در سراسر کشور باشیم.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: محور و برنامه مهم دیگری که امسال در دستور کار سازمان قرار گرفته واحد های اجرا هستند که تحرک لازم تاکنون در این بخش وجود ندارد. در حال حاضر انبوهی از پرونده های حوزه اجرا در بایگانی مانده که باید هر چه سریع تر رسیدگی شوند.

هاشمی مقدم تصریح کرد: کارکرد سنتی سازمان ثبت اسناد به روش های مدرن ارتقا یافته و در حال حاضر تحولی قابل توجه در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم در این سازمان داشته ایم. بسیاری از پست های تخصصی این سازمان در استان ها خالی است و به صورت جدی با کمبود نیرو مواجهیم.

وی ادامه داد: بسیاری از ادارات کل در استان ها مربوط به این سازمان با فقر تجهیزات و ساختمان های فرسوده مواجهند. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمانی عریض و طویلی است که وظایف سنگین بر عهده آن است.

همچنین عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۸۷ درصد از سطح این استان مراتع و عرصه های جنگلی است و نیاز جدی در زمینه ثبت اسناد در استان وجود دارد.

همچنین حسن نگین‌تاجی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین حقوق بنیادی در نظام قضایی که به آن اهمیت داده می‌شود حق مالکیت و اصل احترام به مالکیت خصوصی اشخاص است که در ۳۶ کشور جهان به آن پرداخته شده و در قانون اساسی ایران هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در ماده ۳۰ و ۳۱ قانون مدنی به اصل مالکیت  و همچنین قانون ثبت اسناد هم این مهم دیده شده است.

نگین تاجی اظهارکرد: آیت‌الله رئیسی چند وقت پیش به حجم بالای پرونده‌های اختلافات ملکی اشاره کرد و اینکه مردم معاملات را شخصی یا در بنگاه‌ها انجام می دهند و از مراجعه به دفاتر اسناد و املاک خودداری می کنند که این فرهنگ استفاده از مراکز ثبت اسناد در بین مردم ایجاد نشده است.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبار اسناد رسمی بسیاد بالا است، خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از دفاتر ثبت اسناد در رسانه و مردم ایجاد نشده که معیاب اسناد عالی را بدانند اگر می‌دانستند این میزان پرونده در دستگاه قضایی شکل نمی‌گرفت.

نگین‌تاجی با بیان اینکه در سطح کلان آموزشی و دوران کارآموزی به بحث مالکیت توجه شود، تصریح کرد: بسیاری از پرونده‌ها تصرف عدوانی است فرد می‌داند مالک نیست اما تلاش می‌کند املاک را به نام خود ثبت کند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفت ریشه بسیاری از نزاع‌هایی که به قتل و سایر جرایم منجر می‌شود همین بحث اختلاف مالکیت است. متاسفانه بحث ثبت اسناد به خوبی انجام نشده، حدود ۴۰ درصد طرح کاداست و ثبت اراضی ملی شکل گرفته است که وظیفه ثبت اسناد و املاک استان تثبیت حق مالکیت است تا مالکیت‌ها مشخص باشد.

گفتنی است که پیش از این زنده یاد دکتر سعید محوری به مدت ۸سال مدیریت این اداره کل را عهده دار بود. در پایان این مراسم زمان خوب بعنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد، آقای خوب پیش از این به مدت ۱۰ ماه سرپرست و معاونت املاک و کاداستر را برعهده داشت.

انتهای پیام

منتشر شده در :2020/10/21 - 05:10|شناسه خبر: 56592 342 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه