امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۱۵:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد:

بلاد شاپور به مزایده رفت/تشکر صفایی از سنگ تمام موحد

حال به نظر می رسد پیگیری موحد و صفایی در مرکز کشور و استان به نتیجه رسیده و (کاروانسرای دهدشت  وحمام کهیار) به مزایده رفته است.

به گزارش راه ملت: مجید صفایی در گفتگو با راه ملت از مزایده رفتن دو بنای تاریخی بلادشاپور (کاروانسرا و حمام کهیار) خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت:  با توجه به اینکه مدت هاست این دو بنا در اختیار صندوق حفظ و احیا میراث فرهنگی در تهران بودند با پیگیری های صورت گرفته از سوی این اداره کل روند جذب سرمایه گذار که سرعت گرفته و مزایده رفته است.

صفایی تاکید کرد: این صندوق تعدادی از بناهای تاریخی در سراسر کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: با توجه به اینکه متاسفانه برخی از مناطق این بناها در حال تخریب بود و نیاز اساسی به مرمت داشت، با پیگیری های که با
آقای میرزایی مدیر کل صندوق حفظ و احیا برگزار کردیم خوشبختانه توانستیم این دو بناهای ارزشمند در بافت تاریخی دهدشت در فراخوان جدید این صندوق قرار دهیم.

صفایی گفت: انشالله با جذب سرمایه گذار بتوانیم فضای زیبا برای حضور در بازاریان و همه سرمایه گذاران در این دو بنا ایجاد کنیم.

صفایی با تاکید بر پیگیری های سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه گفت: واقعا جناب موحد سنگ تمام گذاشتن و در مدت کوتاهی که در دوره جدید نمایندگی ایشان بود دو بار از بافت تاریخی دهدشت بازدید داشتند و در یک دیدار که در تهران با جناب آقای وزیر داشتند قول سفر به بلاد شاپور را از ایشان گرفتند و امیدواریم در آینده نزدیک وزیر محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان کهگیلویه بویراحمد و به ویژه بافت تاریخی دهدشت سفر کنند.


سید محمد موحد نماینده مردم شریف کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در دو بازدیدی که از شهر تاریخی بلادشاپور داشت خواستار توجه مسئولین امر و سرمایه‌گذران به این بافت شد.

موحد در بازدیدها گذشته از بلادشاپور گفته بود: میراث فرهنگی یکی از راه ها توسعه است و باسازی این بافت باعث رشد گردشگران و توسعه فرهنگی شهرستان می شود.
حال به نظر می رسد پیگیری موحد و صفایی در مرکز کشور و استان به نتیجه رسیده و (کاروانسرای دهدشت  وحمام کهیار) به مزایده رفته است.

صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در تازه ترین دور از مزایده‌های خود بناهای تاریخی مجموعه بلاد شاپور (کاروانسرای دهدشت  وحمام کهیار) دهدشت استان کهکیلویه و بویر احمد را به همراه ۵۳ مجموعه دیگر به مزایده گذاشته است.
این صندوق از واجدین صلاحیت و درخواست‌کنندگان دعوت کرده است از تاریخ نشر آگهی، اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده صندوق توسعه به نشانی تهران، میدان بهارستان، خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه، ساختمان صندوق توسعه دریافت کنند. همچنین شماره تلفن ۱۷- ۳۳۹۹۲۰۱۶-۰۲۱ و پایگاه اینترنتی صندوق توسعه و پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات از دیگر راه‌هایی است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اسناد اقدام کنند وحداکثر تا ساعت ۱۶ روز ­دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹ مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به تحویل پاکت‌­ها به دبیرخانه اقدام و رسید دریافت کنند.
تاریخ گشایش پاکت الف و ب روز سه‌­شنبه مورخ ۱۸ آذر ۹۹ راس ساعت ۸ صبح در محل دفتر مرکزی صندوق توسعه به نشانی تهران، میدان بهارستان، خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه، ساختمان صندوق احیا خواهد بود.
تاریخ گشایش پاکت ج روز چهارشنبه مورخ  ۲۶ آذر ۹۹ راس ساعت ۸ صبح در محل دفتر مرکزی صندوق به نشانی مذکور تشکیل و برنده نهایی اعلام می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.chre.ir مراجعه کنند.

منتشر شده در :2020/11/29 - 08:11|شناسه خبر: 58719 785 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه