امروز :شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۵۵:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: ثبت نام غیرمستقیمی های سهام عدالت در سامانه سجام به منظور بهره مندی از مزایای این سهام

غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بر ثبت نام غیرمستقیمی های سهام عدالت در سامانه سجام تاکید کرد.

به گزارش راه ملت؛ آرام گفت: طرح توزیع سهام عدالت در سال ۱۳۸۴ در دستور کار دولت نهم قرار گرفت و در مرحله اول مقرر شد که به مدد جویان نهاد های حمایتی و رزمندگان فاقد شغل و درآمد دفاع مقدس سهام عدالت تخصیص داده شود ولی در مراحل بعدی اقشار دیگری مانند روستاییان ، فرهنگیان ، کارکنان و بازنشستگان دستگاههای اجرایی و لشکری، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، کارگران ساختمانی ، زنان سرپرست خانوار و سایر گروهها نیز سهام عدالت واگذار گردید.

وی افزود :در مجموع  در کل کشور ۴۹۱۴۸۷۷۵ نفر سهام عدالت به اقشار مختلف تخصیص داده شد و در استان کهگیلویه وبویراحمد ۵۵۱۵۲۳ نفر سهام عدالت دریافت نموده اند و در حال حاضر سهام عدالت مردم به دو روش مستقیم و غیر مستقیم آزاد سازی شده است.

آرام گفت: کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند میتوانند با مراجعه به کارگزاری های بورسی تا ۶۰ درصد سهام عدالت خود را بفروشند و افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب نموده اند نیز میتوانند تحت مدیریت شرکت های سرمایه گذاری استانی از مزایای سهام عدالت خود بهره مند گردند.

وی بیان داشت: از تعداد کل مشمولین سهام عدالت استان تعداد۲۵۳۶۵۹ نفر روش مستقیم حدود ۴۶ درصد و ۲۹۷۸۶۴ نفر روش غیر مستقیم حدود ۵۴ درصد را انتخاب کرده اند.

آرام اظهار داشت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه وبویراحمد هماهنگی  و پیگیری و جلسات لازم را با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استانی ، اداره کل ثبت شرکت ها و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نموده است و مراحل پذیرش این شرکت در بورس با موفقیت انجام شده و سهام شرکت سرمایه گذاری استان با نماد “وسکهبو” در بورس در حال خرید و فروش توسط سهامداران غیر مستقیم میباشد.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در روش غیر مستقیم سهامداران  مدیریت سهام خود را به شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی واگذار نموده اند و این شرکتها مدیریت سهام این دسته از سهامداران را برعهده دارند و هر فرد به اندازه دارایی خود در سهام عدالت مالک بخشی از سهام شرکت سرمایه گذاری استانی هست و سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی ( روش غیرمستقیم) میتوانند با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir  از تعداد سهام تخصیص یافته خود نزد شرکت سرمایه گذاری استانی مطلع شوند ، این سهامداران برای فروش سهام خود باید نسبت به ثبت نام در سامانه اینترنتی سجام به نشانی  sejam.irاقدام و کد بورسی دریافت نمایند.

وی افزود: سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی بعد از دریافت کد بورسی میتوانند از شرکت های کارگزاری بورس و اوراق بهادار پنل معاملاتی خرید و فروش را اخذ و خود نسبت به فروش سهام خود یا افزایش آن اقدام نمایند.

آرام بیان داشت:  آن  دسته از سهامدارانی که مایل به عضویت در هیات مدیره این شرکت ها هستند باید با ثبت نام در سامانه ستان سازمان بورس به عنوان یک مدیر نهاد مالی نسبت به اخذ صلاحیت حرفه ای از سازمان بورس و اراق بهادار اقدام نمایند و در صورت داشتن هرگونه سوال و کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره ۱۵۶۹تماس حاصل نمایند.

وی اظهار داشت: سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سامانه سجام (sejam.ir) یک برنامه یکپارچه به منظور ثبت و نگهداری اطلاعات تمام سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه متشکل از بورس و فرابورس میباشد که طراحی و پیاده سازی آن سبب ارائه خدمات و امکانات قابل توجهی به فعالین این بازار شده است.

آرام گفت: این سامانه در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ایجاد و زیر نظر سازمان بورس واوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرده است و تمام افرادی که تمایل به فعالیت در زمینه بورس دارند قبل از هرکاری در ابتدا ملزم به ثبت نام در سامانه سجام و تکمیل اطلاعات خواسته شده در آن هستند.

وی بیان داشت: سهامدارانی که روش غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب نموده اند باید هرچه سریعتر در سامانه سجام به نشانی  sejam.ir ثبت نام و کد بورسی خود را دریافت نمایند تا از خدمات و مزایای آن بهره مند شوند.

آرام از جمله مزایای ثبت نام در سامانه سجام را اطلاع از تعداد سهام و دریافت گواهینامه الکترونیکی سهام عدالت، امکان معامله پذیری سهام عدالت، دریافت سود عملکرد سالیانه سهام عدالت ، حضور الکترونیکی سهامداران سهام عدالت در مجامع عمومی، درخواست عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی، اعمال نظر و پیشنهاد در خصوص عملکرد مدیران شرکت های سرمایه گذاری استانی، مشارکت در افزایش سرمایه احتمالی شرکت سرمایه گذاری استانی، کمک به بهبود عملکرد مدیران شرکت سرمایه گذاری و امکان وثیقه گذاری جهت دریافت وام نام برد.

منتشر شده در :2020/12/08 - 04:12|شناسه خبر: 58983 294 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه