امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۵۲:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به مناسبت هفته سوادآموزی انجام شد؛ تجلیل از تلاشگران آموزش وپرورش عشایرسیارکهگیلویه وبویراحمد

به مناسبت ۷ دی سالروزتشکیل نهضت سوادآموزی جلسه ای باحضور رئیس آموزش وپرورش عشایرسیارکهگیلویه وبویراحمد،پیشکسوت عرصه آموزش وپرورش و سوادآموزی ،معاون پشتیبانی،معاون پرورشی ،مسئول سوادآموزی عشایر ودیگرکارشناسان دراین اداره برگزار شد.

به گزارش راه ملت؛رئیس آموزش وپرورش عشایراستان ظهردیروز ۷دی ماه در دیدار باهمکاران وپیشکسوت آموزش وپرورش و مجموعه سوادآموزی استان به‌مناسبت هفته سوادآموزی در یاسوج، اظهار کرد: امروزه سواد از خواندن و نوشتن فراتر رفته و تحقق انواع سواد از جمله سوادهای ارتباطی، رسانه‌ای، قانون عاطفی و رایانه‌ای بیانگر باسوادی جامع برای افراد است.

اسماعیل رضایی نیک افزود: سوادهای ارتباطی و عاطفی یک ضرورت در کنار سواد پایه است که باید همه افراد خود پیگیر آن باشند.

وی بیان کرد: همه این سوادها باید به سواد تعبدی بینجامند تا سبب سعادت و کمال فرد شود.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های خوب و ارزشمندی در بخش سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد انجام شده و امیدوارم به جایی ختم شود که دیگر فرد بی‌سواد در این استان وجود نداشته باشد‌‌.

رضایی گفت:بر پایه آمارهای واقعی در حوزه نهضت سوادآموزی اکنون کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های برتر در کشور شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سواد آموزی در سال جاری با پوشش ۴هزار و۵۰۰نفر در سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم در حال انجام است.

رضایی از ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان خبر داد وگفت: یکی ازاین مراکز در منطقه زیلایی هم اکنون دایر و فعال است و سوادآموزان در این مراکز از آموزشهای مهارت اموزی استفاده می‌کنند.

وی گفت: فعالیت‌های سواد آموزی با مشارکت ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد و ایجاد تفاهم نامه با ۲۳ دستگاه و نهاد اجرایی انجام می‌شود.همچنین بسته تحولی با عنوان پیوندسواد و زندگی در ۶ مرکز یادگیری محلی یاسوج، دنا، عشایر، گچساران، بهمئی و چاروسابا آموزش مهارتهای شغلی در کنار سوادآموزی در حال اجراست.هم اکنون طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر با شرکت ۴۰۰ نفر در مناطق چاروسا، دیشموک، مارگون، لوداب، دنا و دهدشت در حال اجراست.

وی به طرح آموزش و توسعه سواد زنان و دختران عشایر اشاره کرد و گفت: این طرح در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد همانند، دهدشت، دنا، چاروسا، مارگون و دیشموک اجرا می‌شود.

دراین نشست معاونت پشتیبانی و پژوهشی آموزش وپرورش عشایراستان نیزباتبریک هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی گفت:به مصداق آیه (ن والقلم ومایسطرون) ذات اقدس حق تعالی به قلم قسم یادکرده وهمواره انسانها از بدو تولد تا مسیر سعادت و در نتیجه قرب الهی نیازمند علم ودانش است که در دیگر آیات و روایات در دین مبین اسلام بر آن تأکید شده است.

جوادبهرام افزود:بی شک با علم ودانش ظلمت وتاریکی زدوده وانسان بعنوان اشرف مخلوقات عالم به روشنایی معرفت می رسد.

وی گفت:در دنیای امروز پیشرفتهای روزانه علمی مستلزم تجهیز انسانها به علوم وسوادهای لازم است وتوسعه یافتگی هر جامعه با رشد سواد وعلم آموزی آن رابطه مستقیم دارد.به این مهم هم باید توجه داشت که تعریف سواد از خواندن ونوشتن فراتر رفته وشامل تغییر رفتار با آموخته ها وآموزش مهارتهاست.

بهرام گفت: اهمیت سواد در هیچ جایی محدودیتی برایش قائل نشده است و بر هیچ کسی پوشیده نیست .تاثیراتی که سواد،دانش وعلم می تواند بر جامعه و درشاخص های توسعه یافتگی داشته باشد زیاد است،سوادوعلم در کاهش جُرم،،جرائم،بزهکاری وخیلی ازناهنجاری هایی که در جامعه وجود داردتاثیرگذاراست.

وی همچنین عنوان کرد:هزینه هایی که در بحث سوادآموزی انجام می شود خیلی کمتراز هزینه های ناشی ازاین ناهنجاری ها است بنابراین پیشنهادمی شودکه دراین زمینه حتما هزینه هایی انجام شود.

وی گفت: ازآن جایی که سال، سال تولید ملی است مهارت افزایی حوزه نهضت سوادآموزی آثاراقتصادی بسیار زیادی دارد.

مهارت هایی که در بخش روستاها وجود دارد میتواندبه تولید ملی کشور کمک شایانی کند.

بهرام درپایان با سپاس از زحمات مجموعه خدوم سوادآموزی وهمکاران گرامی در سراسر استان،آموزش دهندگان عزیز وتشکلهای مردم نهاد که باعث تحقق فعالیتهای سوادآموزی بویژه در محدودیتهای کرونایی شدند تقدیر وتشکر نمود.

همچنین درپایان این نشست ازتلاشگران در عرصه نهضت سوادآموزی استان تجلیل بعمل آمد.

منتشر شده در :2020/12/28 - 09:12|شناسه خبر: 59598 250 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه