امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۲۹:۳۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه خیر داد:

معاینه رایگان کودکان مشکوک به اختلال بینایی در طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی)

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه از اجرایی شدن برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال در کلیه پایگاه های غربالگری بینایی از اول مهرماه در سطح این شهرستان خبر داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ آقای شاکری در گفتگو با این پایگاه خبری در این خصوص اظهار داشت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم یا آمبلیوپی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال از مهرماه در کلیه پایگاه های غربالگری بینایی از جمله مهدکودک های شهری و روستایی، درمانگاه ها، مراکز سلامت و خانه های بهداشت شهری و روستایی توسط غربالگر بهزیستی شهرستان با استفاده از دستگاه سنجش بینایی و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در حال اجرا می باشد.

 

وی افزود: کودکانی که در این غربالگری مشکوک به اختلال بینایی یا تنبلی چشم باشند، به بینایی سنج طرف قراراداد بهزیستی ارجاع و به صورت رایگان معاینه می شوند.

 

سرپرست بهزیستی کهگیلویه تصریح کرد: اگر در معاینه بینایی سنج افراد نیاز به عینک یا عمل جراحی داشته باشند هزینه کامل آن را بهزیستی تقبل می کند.

 

شاکری در پایان گفت: این طرح در حال حاضر در روستاها و بخش های شهرستان در حال اجرا می باشد و از ابتدای بهمن تا نیمه اسفندماه در شهر دهدشت اجرا و به پایان خواهد رسید.

 

 

منتشر شده در :2020/12/28 - 04:12|شناسه خبر: 59644 562 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه