امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۴۱:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه و یک اقدام ماندگار؛نامگذاری یک کتابخانه عمومی بنام آقا میراحمد تقوی در شهرستان کهگیلویه

بر اساس مصوبه انجمن کتابخانه های عمومی کهگیلویه مبنی بر تکریم مفاخر شهرستان، کتابخانه مرکزی دهدشت به نام حجت الاسلام والمسلمین آقا میراحمد تقوی، موسس فقید حوزه علمیه شهر دهدشت، تغییر نام یافت.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد، بر اساس مصوبه انجمن کتابخانه های عمومی و شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه مبنی بر تکریم مفاخر استان و شهرستان،  کتابخانه مرکزی دهدشت به نام حجت الاسلام والمسلمین آقا میراحمد تقوی، موسس فقید حوزه علمیه شهر دهدشت، تغییر نام یافت.
در آیینی که با حضور یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر، امام جمعه؛ علی رضا اتابک،  فرماندار و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شد، ازتصویر این روحانی برجسته و تابلوی جدید این کتابخانه رونمایی شد.
 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم اظهار داشت: با توجه به مصوبه انجمن کتابخانه های عمومی  و شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه و با هماهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تغییر نام یکی از کتابخانه‌های عمومی در دستور کار گرفت.
یاسر رحیمیان تصریح کرد: نامگذاری کتابخانه های عمومی در استان به نام مفاخر دینی و فرهنگی و شهدای استان از جمله اولویت های نامگذاری کتابخانه های عمومی بوده است و تاکنون سعی نموده ایم نام مفاخر و نام شهدای استان بر سردرب این اماکن فرهنگی در استان باشد که خوشبختانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز از این مهم استقبال کرده است.
وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین آقا میراحمد تقوی، موسس نخستین حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد و از علمای برجسته جنوب کشور که در راه اعتلای اسلام و ترویج فرهنگ دینی در استان تلاشهای زیادی کرد که در ۱۳۹۸در سن۹۶سالگی دار فانی را وداع گفت و برای زنده نگه داشتن نام و یاد و همچنین به پاس تلاسهای فرهنگی ایشان تصمیم به نامگذاری این مکان فرهنگی به نام این روحانی وارسته شدیم.
علی وحدانی فر، امام جمعه شهر دهدشت در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: ما در عصری قرار گرفته ایم که عصر انفجار انتشارات و انقلاب اطلاعات است و اکنون براحتی هر اطلاعاتی به درستی یا به غلط  دگرگون شده و با سرعتی باور نکردنی در سراسر دنیا و جوامع منتشر می شود،
وی تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در جامعه  رسوخ پیدا کرده و ناگزیر ما نیز باید با مدیریت و برنامه ریزی مسئولانه  از این فضا بهترین استفاده را ببریم و این تهدید را به فرصتی برای استفاده درست نسل نوجوان و جوان تبدیل کنیم.
امام جمعه شهر دهدشت افزود: برگزاری برنامه های جذاب فرهنگی متناسب با رده های سنی مختلف در فضای مجازی و در شبکه های اجتماعی در حوزه کتاب و کتابخوانی توسط کتابخانه های عمومی و تبلیغ و ترویج و همکاری دستگاههای فرهنگی دیگر نظیر صدا وسیما، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در این ایام بیماری کرونا، خانواده ها و فرزندان را به سمت استفاده درست از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بکشاند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز در این جلسه انجمن گفت: متاسفانه هیچ وقت در مورد مفاخر علمی و دینی آثار مکتوبی نداریم و جای نگرانی است که با وجود این مفاخر کمتر آثار از ابعاد زندگی ایشان وجود دارد و خوشحالیم که این مکان فرهنگی به نام این روحانی دینی که شخصیت محبوبی در بین مردم داشت، نامگذاری شد و از انجمن کتابخانه های عمومی و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز قدردانی می کنیم.
علی رضا اتابک اظهار داشت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمسن آقا میر احمد تقوی خدمات زیادی در استان بویژه در شهرستان  کهگیلویه انجام داد که تاسیس حوزه علمیه در شهر دهدشت از این جمله است که ماحصل ان طلاب بسیار زیاد و فاضلی است که از این حوزه علمیه در سراسر کشور مشغول به خدمت می باشند.
وی  افزود: برای شکوفایی و رشد و ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخانه های عمومی را باید توسعه داد که خوشبختانه در شهرستان کهگیلویه هم در ساخت و تاسیس کتابخانه ها و هم در بحث محتوایی و برگزاری برنامه های فرهنگی و خدمات کتابخانه ای در چند ساله اخیر گام های موثری برداشته شده است و البته جلسات انجمن کتابخانه های عمومی، جلساتی راهبردی است که می تواند مصوبات خوبی را در حوزه کتاب و کتابخوانی و مطالعه مفید در بر داشته باشد.
در پایان جلسه، اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه با تصویب پیگیری پرداخت سهم نیم درصد شهرداری، تلاش در جهت تکمیل و تجهیز کتابخانه  فرهنگ برکت و افتتاح این کتابخانه در ماه های آینده موافقت کردند.
همچنین در حاشیه برگزاری این جلسه انجمن، اعضاء از نمایشگاه کتاب روز بصیرت بازدید کردند و همچنین یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

منتشر شده در :2020/12/29 - 06:12|شناسه خبر: 59681 306 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه