امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۴۰:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان: تولید یک مگاوات انرژی خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید یک مگاوات انرژی خورشیدی در این استان با استفاده از نیروگاه های خورشیدی خبرداد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، ” داود راهزادی ” با بیان این مطلب گفت: حدود یک مگاوات انرژی خورشیدی با مشارکت بخش های دولتی، خصوصی و توزیع پنل در بین عشایر استان، تاکنون انرژی خورشیدی تولید شده است.

وی سهم بخش خصوصی در میزان انرژی تولید شده را ۵۰۰ کیلووات، سهم دستگاههای اجرایی و شرکت خدمات رسانی ۲۸۵ کیلووات ، سهم عشایر ۹۵ کیلووات و سهم پروژه های در دست اجرا نیز ۱۲۰ کیلووات عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برق تولید شده از نیروگاههای خورشیدی بطور تضمینی از سوی شرکت توانیر از بخش خصوصی خریداری و البته سرمایه گذاران این بخش بایستی با شرکت توزیع نیروی برق استان قرارداد دوطرفه داشته باشند.

راهزادی، قیمت خرید انرژی خورشیدی از یک تا ۲۰ کیلووات را هزار و ۴۰ تومن و از ۲۰ تا ۱۰۰ کیلووات را هم به ازای هر کیلووات ۹۱۰ تومان برشمرد.

وی با بیان اینکه قراردادهای بخش خصوصی با شرکت توانیر ۲۰ ساله بوده و انرژی تولیدی بصورت تضمینی خریداری می شود، خاطرنشان کرد: کاهش آلایندگی، تنوع بخشی به سبد انرژی، اجرای اهداف پدافند غیرعامل و تحقق شعارهای توسعه ای از مهمترین مزایای تولید انرژی خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه ششم توسعه، پنج هزار مگاوات انرژی خورشیدی با احداث نیروگاه های تجدید پذیر باید تولید و اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

راهزادی، ساخت تجهیزات و قطعات نیروگاه های خورشیدی را داخلی ذکر و یادآورشد: تنها قطعه خارجی مورد استفاده در این نیروگاه ها ” این ورتِر ” است.

وی نصب نیروگاههای خورشیدی توسط دستگاههای اجرایی و شرکت های خدمات رسان را از مصوبات دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: ۱۲ دستگاه اجرایی و شرکت های خدمات رسان اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد این مصوبه را اجرایی کرده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید نیروگاه های خورشیدی نصب شده در این شرکت نیز ۳۰ کیلووات بوده که مورد مصرف داخلی قرار می گیرد.

منتشر شده در :2020/12/30 - 01:12|شناسه خبر: 59745 221 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه