امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۴۷:۳۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جایگاه ویژه امور تربیتی در نظام آموزشی انکار ناپذیر است

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: جایگاه ویژه و نقش سازنده و موثر امور تربیتی در نظام آموزشی پس از سال های انقلاب تاکنون انکار ناپذیر است.

به گزارش راه ملت؛ از اسفند سال ۵۹ که ستاد امور تربیتی به همت شهیدان رجایی و باهنر تشکیل شد و بعد به نهاد امور تربیتی تغییر یافت، اهداف آن انتقال ارزش های دینی و فرهنگی انقلاب و بازسازی دانش آموزان در فضای انقلابی و اسلامی بوده است.هشتم اسفند شروع هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی است.

اسماعیل رضایی نیک با تبریک هشتم اسفند هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار داشت: هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی فرصتی است برای تقدیر از همه فعالان عرصه تربیت در آموزش و پرورش که خالصانه و مخلصانه و به صورت گمنام در این عرصه تلاش می‌کنند.

وی افزود: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد. مهم ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرماید که همت شما عزیزان امور تربیتی در درجه‎‏ اول این باشد که جوان را مؤمن، آگاه، روشن‎بین و پایبند به معارف و عمل اسلامی بار آورید.

رضایی عنوان کرد: پاسداری از ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت های تربیتی و توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت های تربیتی از جمله اهداف ستادهای امور تربیتی است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعلیم و تربیت و بر اساس فطرت پاک و استعدادهای درونی انسان باشد، او انسانی پاک، وارسته و با اخلاق دینی پرورش می یابد و اگر تربیت شخص بر فساد اخلاقی و معیارهای غیرالهی مبتنی باشد، وی به فردی فاسد و بی ایمان تبدیل می شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه ‌و بویراحمد نیز افزود: هشتم اسفند یادآور شکل گیری نهاد فرهنگی و معنوی در متن دستگاه تعلیم و تربیت است که با تدبیر بلند دو شهید گرانقدر انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و با هنر و با درک عمیق و صحیح از وضعیت فرهنگی در کشور در راستای گسترش مفاهیم دینی و اخلاقی و پاسداری از حرمت ها و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی پای به عرصه وجود نهاد و از لحظه تولد تا به امروز عملکرد و وظایف متعدد و متنوعی را در راستای تربیت نسل فرداساز ایران اسلامی به عهده داشته است.

مصطفی اختری تاکید کرد: اینجانب ضمن تبریک هشتم اسفندماه، سالروز تشکیل امور تربیتی و هفته تربیت و با تشکر از همه همکاران ارجمند، مدیران، معاونان، معلمان، مربیان و مشاوران که مسئولیت سنگینی را جهت تربیت نسل نوجوان و جوان جامعه بر عهده دارند بصورت ویژه سپاسگزاری می کنم.در این جلسه مصطفی اختری معاونت محترم پرورشی از همه همکاران اداری به خصوص ریاست محترم اداره آموزش و پرورش عشایر تقدیر کردند.


منبع: پیوارنیوز

منتشر شده در :2021/02/27 - 10:02|شناسه خبر: 62314 296 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه