امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۱۸:۴۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

شناسایی ۱۲ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به افزایش آمار بیماران کرونایی در استان، به کرونای جهش یافته انگلیسی مشکوک شدیم که طی رایزنی‌های صورت گرفته با انستیتو پاستور تهران کیت  جهت ٨٠ نفر  دریافت شد و با استخراج RNA  ژنوم کرونای انگلیسی تشخیص داده شد .

راه ملت: به گزارش راه ملت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه افزود: به صورت تصادفی از ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا که تست pcr  مثبت داشتند، تست کرونای انگلیسی انجام شد که متاسفانه ۱۲ نفر مبتلا به بیماری کرونای انگلیسی بودند.

 

وی یادآور شد: ۳بیمار در شهرستان بهمئی، ۳ بیمار در دهدشت، ۳ بیمار در گچساران، ۲ بیمار در بویراحمد و یک بیمار در شهرستان دنا   بعنوان کرونای جهش یافته ( انگلیسی)تشخیص داده شدند .

 

 

ویروس جهش یافته انگلیسی استان های جنوبی کشور از جمله خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری را درگیر کرده است و پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده  ویروس انگلیسی در  این استان‌ها غالب شود .

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ۱۵۹ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۵۱ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۱۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

 

وی افزود :متاسفانه در طی ٢۴ ساعت گذشته دو مورد فوت بدلیل کرونا در استان روی داده است.

 

همچنین از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵۹۶۸ نفر بهبود یافته اند.

 

 

دکتر یزدان پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷۲ رپید تست انجام شده که ۵ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران و بویراحمد و از ۷۰۴ نمونه pcr انجام شده ٣٣ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در کهگیلویه( ٧٠ درصد )، بویراحمد(٣٠ درصد)، گچساران(٣۵ درصد) و دنا (٢٠ درصد) مثبت بودند.

 

وی تصریح کرد: ویروس حهش یافته انگلیسی  به سرعت و سادگی منتشر می‌شود و افرادی با سنین پایین تر را درگیر می‌کند. میزان سرایت پذیری بالایی داشته و میزان کشندگی آن نیز بیشتر است که می تواند باعث افزایش مرگ و میر در استان شود .

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: مردم باید حساسیتی که در ابتدای سال ۹۹ داشتند را هم اکنون نیز داشته و احساس خطر بیشتری بنمایند .

 

دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه پوشیدن یک ماسک ۳ لایه به تنهایی کفایت نمی کند، عنوان کرد: ضروری است مردم ضمن پوشیدن ماسک۳لایه، از ماسک پارچه ای  روی آن نیز استفاده نمایند.

 

 

وی افزود: حتماً فاصله فیزیکی دو متری را رعایت و از حضور در هر گونه تجمعات خانوادگی و  مکان های شلوغ مثل بازار، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی به جد خودداری کنید.

 

وی با اشاره به اینکه جابجایی جمعیت سهم ویژه‌ای در انتقال کرونا دارد، گفت: سفر کردن به سایر شهرها و استانها و نیز سفر به روستاها موجب انتقال بیماری به سایر افراد و مناطق می‌شود.

 

دکتر یزدان‌پناه افزود: اگر دچار بیماری شدید و علائم داشتید حتماً با ۴۰۳۰ تماس گرفته و یا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید تا تست سریع و یا pcr برایتان انجام گیرد.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: اگر تست کرونای شما مثبت بود باید سریع به قرنطینه رفته و مراقب خانواده و اطرافیان خود باشید. کسانی که در معرض تماس با بیمار بودند نیز باید حتماً جهت تست گیری اقدام نمایند.

 

 

وی افزود: افراد مبتلا به کرونای انگلیسی نیز باید قرنطینه خود را به طور کامل رعایت کنند زیرا شیوع بیماری بالا بوده و برای دیگران خطر آفرین است.

 

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امیدواریم با کمک مردم بتوانیم از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و بهار خوبی را در پیش داشته باشیم.

منتشر شده در :2021/03/18 - 09:03|شناسه خبر: 63335 541 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه