امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۱۶:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

صدور مجوز بهره برداری از معادن شهرستان کهگیلویه پس از ۴۰ سال / احداث درمانگاه سلامت امام علی (ع) دهدشت به بخش خصوصی واگذار شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری نخستین طرح اقتصاد مقاومتی استان به بخش خصوصی خبر داد.

سید حشمت الله صمیمی دوست در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد و در گفتگو با خبرنگار راه ملت ، اظهار داشت: طرح توجیهی فنی اقتصادی(امکان سنجی) بخش گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا ۱۰ روز  آینده تدوین و در نشست کمیته طبیعت گردی بررسی و در نشست بعدی این ستاد ارائه شود.
معاون اقتصادی استاندار افزود: دستگاه های اجرایی در این خصوص با میراث فرهنگی تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات مربوط به سال های گذشته است، عنوان کرد: به عنوان مثال وضعیت تامین آب ۵۰ واحد صنایع سیمان بر شهر یاسوج پس از ۳۰ سال تعیین تکلیف شد و در حالی که این واحدها به علت عدم پرداخت آب بها در آستانه تعطیلی بودند اکنون به فعالیت خود ادامه می دهند.
صمیمی همچنین، گفت: بعد از ۴۰ سال مجوز بهره برداری از معادن شهرستان کهگیلویه صادر شد.
وی با اشاره به اجرای برخی از طرح های گردشگری در استان، تاکید کرد: باتوجه به اینکه در ماه های پایان سال جهش تولید قرار داریم انتظار می رود مدیران از تمام ظرفیت خود در این مدت زمان اندک برای پیشرفت استان و تعیین تکلیف وضعیت طرح ها استفاده کنند.
معاون استاندار،بیان کرد: برابر تبصره ۱۹ قانون به دولت اجازه داده شد برخی طرح‌ ها را برای تسریع در اجرا به بخش خصوصی واگذار کند.
صمیمی بر تلاش مدیران استانی برای گرفتن مجوز‌های لازم از وزارتخانه‌ ها برای تسهیل در واگذاری طرح‌ های قابل واگذاری از محل تبصره ۱۹ تاکید کرد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی نقش مهمی در سرمایه گذاری و رونق اشتغال دارد.
معاون اقتصادی استاندار، پتروشیمی دهدشت و گچساران و کارخانه آهک هیدراته چرام را نمونه های بارز و حضور موثر بخش خصوصی دانست و گفت: بخش خصوصی هرجایی که متولی بود عملکرد مطلوبی داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد و گفت: پتروشیمی دهدشت روی ریل آمده و وزارت نفت پای کار است.
خبرنگار: سیده زهرا موسوی

منتشر شده در :2021/02/03 - 12:02|شناسه خبر: 64013 192 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه