امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۱۹:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در سال ۱۳۹۹ انجام شد؛ افزایش ۱۷۰ درصدی جمع آوری زکات در کهگیلویه و بویراحمد

رییس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد، گفت: پارسال بیش از ۱۷ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال انواع زکات در این استان جمع آوری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش راه ملت؛ حبیب الله باقرپور، اظهار داشت: از این میزان زکات جمع آوری شده ۷۰ درصد در امور محرومان و ۳۰ درصد دیگر در راستای امورات عمومی هزینه شده است.

وی افزود: در راستای محرومیت زدایی در مناطق محروم افزون بر ۱۲ میلیارد تومان در زمینه تهیه جهیزیه،کمک درمانی،کمک هزینه تحصیلی،ساخت و مرمت مسکن مددجویی و سایر موارد هزینه شده است.

رییس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:همچنین بیش از پنج میلیارد تومان نیز در زمینه طرح های عمرانی از جمله ساخت مسجد،حسینیه و غسالخانه و غیره در مناطق زکات دهنده هزینه شده است.

باقرپور عنوان کرد:تعهدات ابلاغی زکات در سال جاری برای کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است،که انتظار می رود با تلاش و برنامه ریزی شورای زکات در استان و شهرستانها این تعهدات عملی شود.

وی ابراز داشت:با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،ماه بخشش و مغفرت و رحمت از مردم مؤمن و روزه انتظار می رود در زمینه پرداخت زکات فطره و کفارات در این ماه برای کاهش درد نیازمندان  همکاری ویژه داشته باشند.

رییس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد از کشاورزان،دامداران و باغداران تقاضا می شود، در ادای این فریضه واجب الهی با عاملان جمع آوری زکات همکاری لازم را داشته باشند.

از مجموع یک هزارو ۳۰۳ روستای کهگیلویه و بویراحمد ۴۹۹ روستا دارای اقلام مشمول زکات و ۳۱۹ روستا پرداخت کننده زکات هستند.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

 سالانه ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی،۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده و ۲۸۰ هزار تن محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت و اقلیمی چهار فصل نقش مهمی در تأمین نیازهای ضروری بازار محصولات کشاورزی استان‌های جنوبی کشور دارد.

منبع: ایرنا

منتشر شده در :2021/04/14 - 06:04|شناسه خبر: 64175 266 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه