امروز :سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۲۹:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد: ایمنی ۷۵ درصدی شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان ایمنی در شهرکهای صنعتی استان بیش از ۷۵ درصد است.

به گزارش راه ملت؛”سید هاشم موسوی جهان آباد”، افزود: از نظر ایمنی با توجه به اینکه تعداد واحدهای پرخطر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زیاد نیست و واحدهای پرخطر نیز در شهرکها پراکنده نبوده(تقریبا در یک محدوده اند) ساماندهی راحت است و شهرکهای صنعتی بزرگتر و فعالتر استان نیز برخوردار از ایستگاه آتش نشانی هستند در نتیجه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در زمره شهرکهای صنعتی ایمن می باشند.

وی اظهارکرد: واحدهای صنعتی خطرناک که مثل بمب عمل می کنند واحدهایی هستد که رعایت اصول ایمنی در آنها ضعیف بوده و همچنین واحدهایی که باوجود برخوردار بودن از اصول ایمنی از جمله داشتن کپسول، معاینه فنی، دیگ‌های بخار و… نیز بسیار پرخطر هستند از جمله این واحدها کارخانجات تولید فوم و الکل سازی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شودکه علاوه بر بازدیدهای دوره ای از اصول ایمنی واحدهای صنعتی تجهیزات ایمنی با تخفیف ویژه در اختیار صنعتگران قرار گیرد و همچین تخفیفات ویژه جهت بیمه کردن واحدها در اختیار صنعتگر قرار گیرد.

موسوی جهان آباد تصریح کرد: با توجه به رسالت شرکت شهرکهای صنعتی مبنی بر ایجاد زیر ساخت مناسب جهت استقرار واحدهای صنعتی یکی از مهمترین زیرساختها ایجاد زیرساخت ایمن از حیث ایمنی بوده چون ایجاد ایستگاه آتش نشانی، استقرار شیرهای هیدرانت در شهرکها که در استان با توجه به اینکه تمامی شهرکها و نواحی صنعتتی برخوردار از شیرهای هیدرانت و بیش از ۴ شهرک برخوردار از ایستگاه آتش نشانی فعال بوده و همچنین با توحه به اینکه کلیه دستوالعمل‌های ایمنی به صورت نصب بنر یا در قالب لوح فشرده و پیامک در اختیار صنعتگران قرار داده شده است می توان گفت که میزان ایمنی در شهرکهای صنعتی استان بیش از ۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد تجهیزات ایمنی از جمله احداث ایستگاه آتش نشانی در شهرکهای فاقد ایستگاه، به کارگیری آتش نشان خبره و کاربلد و … در کلیه شهرک‌ها به اندازه کافی موجود نبوده و نیازمند توجه بیشتر به این مقوله است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز شهرکهای صنعتی دارای واحد صنعتی فعال به تجهیزات ایمنی و آتش نشانی چیزی در حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان (یاسوج۱، ناصرآباد و دلی بجک) است.
منبع: ایسنا

منتشر شده در :2021/05/15 - 10:05|شناسه خبر: 64910 435 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه