امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۰۴:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل بیمه سلامت استان تاکید کرد؛ ارائه خدمات تشخیصی درمانی به بیمه شدگان فقط با کارت ملی

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد، گفت: پرداخت های مربوط به مطالبات موسسات مجری طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی در اولویت قرار گرفته وآخرین پرداخت مربوطه به اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

به گزارش راه ملت؛ دکتر کاظمی مدیرکل بیمه سلامت استان، بیان کرد: بر اساس جدول زمان بندی صورت گرفته ، توقف چاپ دفترچه های بیمه سلامت از اردیبهشت امسال کلید خورده است و تا پایان تیرماه سال جاری به صورت کامل در تمام پنج صندوق بیمه ای اعم ازبیمه کارکنان دولت، بیمه همگانی،بیمه روستائیان ،بیمه سایراقشاروبیمه ایرانیان این سازمان حذف می‌شود .
دکتر کاظمی با بیان این مطلب که این اداره کل از سال گذشته نسبت به استقرار نسخه الکترونیک در تمامی مطبها ، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک سطح استان اقدام نموده و نسخه نویسی الکترونیکی درحال انجام است و هم اکنون در یک برنامه زمانبندی اقدام به حذف دفترچه های کاغذی نموده است ،گفت :در آخرین مرحله از برنامه حذف دفترچه ، از ابتدای تیرماه سالجاری چاپ دفترچه کاغذی صندوق کارکنان دولت نیز متوقف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت افزود: تغییر در هر فرآیند نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد و در ابتدا مشکلاتی را نیز بدنبال خواهد داشت که با همراهی و همدلی می توان این مشکلات را شناسایی و رفع کرد تا در ارائه خدمت به مردم دچار چالش نشویم.
دکتر کاظمی تاکید کرد: در موضوع بیمه شدگان روستایی، برای اجرای مناسب برنامه نسخه نویسی الکترونیکی یک نکته که خیلی مهم بوده و هست ، ارجاع الکترونیک آنان می باشد که باید برقراری لینک های تبادل اطلاعات در این زمینه مرتفع شود.
وی یادآور شد: چاپ دفترچه های بیمه سلامت از ابتدای تیرماه سال جاری در کلیه صندوق های بیمه ای متوقف خواهد شد و انتظار ما این است که مراکز بهداشت آمادگی لازم را برای ارائه خدمت به صورت الکترونیکی را داشته باشند و برای تسهیل این موضوع بهتر است از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهند تا در ادامه با چالش های کمتری مواجه شوند.
این مقام مسئول به مزایای نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: هدف مهم اجرای این برنامه علاوه بر کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از ارائه خدمات القایی، تسهیل دسترسی مردم و بیمه شدگان به خدمات درمانی مورد نیازشان است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد درادامه با اشاره به نقش و اهمیت سازمان بیمه سلامت در شرایط موجود گفت : با توجه به محدودیت منابع دولت ، رعایت مدیریت منابع و مصارف ضروری است و در عین حال ارائه خدمات مطلوب به مردم به شدت مورد توجه است ودر اولویت قرار داردواجرای کامل نسخه نویسی الکترونیک یک تحول بزرگ در حوزه سلامت است.

وی همچنین افزود: در ادامه اجرای پروژه های الکترونیک سازمان بیمه سلامت، پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی از سال۹۹ در در مطب های پزشکان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر آغاز شد و در مطب های تخصصی و فوق تخصصی استان نیز ادامه یافت.

کاظمی عنوان کرد: امیدواریم با ورود مراکز دولتی به طرح، موضوع نسخه نویسی و نسخه پیچی به صورت کامل در استان اجرایی شود .

وی اعلام کرد: علاوه بر سرعت، دقت در انجام امور و کاهش خطاهای نسخه نویسی ، پرداخت زودهنگام مطالبات موسسات نیز از مزایای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی می باشد.

کاظمی در پایان گفت: پرداخت های مربوط به مطالبات موسسات مجری طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی در اولویت قرار گرفته وآخرین پرداخت مربوطه به اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

منتشر شده در :2021/06/20 - 08:06|شناسه خبر: 66258 252 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه