امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۱۴:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد: روند صعودی بستری‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از روند صعودی در بستری‌های کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: امیدواریم این هفته این روند صعودی ادامه نداشته باشد.

به گزارش راه ملت؛ پرویز یزدان‌پناه روز ۵ تیر ماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد مقابله با کرونای استان، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۹۳ هزار نفر به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه سرپایی داشته‌اند.

وی اظهار کرد: طی این مدت ۱۸ هزار ۸۳۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۸ هزار و ۶۶۹ نفر نیز ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: طی چند روز اخیر روند صعودی در بستری‌های کرونای استان وجود داشته است و امیدواریم این هفته این روند صعودی ادامه نداشته باشد.

یزدان‌پناه عنوان کرد: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراها احتمال افزایش بیماری کرونا طی یک تا دو هفته آینده در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۷۰ نفر بیمار قطعی و مشکوک کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۴ نفر کرونای مثبت قطعی و ۴ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون ۴۹ هزار و ۸۵۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان بهبود کامل یافتند و ۴۶۰ نفر نیز به بهبود نسبی رسیده‌اند.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری ویروسی تاکنون ۶۹۵ فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید که ۶۰۱ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و ۹۴ نفر فاقد بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی فوتی های کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۸ سال و میانگین سنی مبتلایان به کرونا در این استان ۴۲ سال است، گفت: بیشترین فوت ناشی از کرونا مربوط به شهرستان بویراحمد با ۲۷۹ مورد، گچساران با ۱۳۱ مورد، کهگیلویه با ۱۲۵ مورد و مابقی موارد در سایر شهرستان‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: تاکنون ۴۸ هزار و ۳۱۶ واکسن کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت کرده‌ایم که از این تعداد ۴۸ هزار واکسن تزریق شده که

یزدان‌پناه تاکید کرد: ان‌شاءالله با واکسن ایرانی و سایر واکسن های خریداری شده سرعت تزریق واکسن بیشتر شود.

وی تصریح کرد: طی دیروز از ۲۲۴ تست پی سی آر گرفته شده ۶۹ مورد معادل ۳۰ درصد مثبت بوده که بیشترین موارد مربوط به شهرستان‌های گچساران و بویراحمد بودند، همچنین از ۶۷ راپید تست گرفته شده ۱۴ مورد مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: روزانه ۵۰۰ مراجعه کننده برای کروناویروس در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2021/06/26 - 10:06|شناسه خبر: 66359 193 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه