امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۴۵:۳۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ وقف در این استان مغفول مانده است.

به گزارش راه ملت؛ حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان افزود: اوقاف و امور خیریه می تواند در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله ازدواج ناهنجاریهای اجتماعی کمک به خانواده زندانیان نقش مهم ایفا کند.

وی اظهارکرد: وقف برای ازدواج و جهیزیه در استان نداریم که امیدوارم رسانه‌ها در این زمینه ما را یاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خبرنگاران و رسانه ها فرهنگ وقف را متناسب با نیازهای استان از جمله در زمینه ترویج فرهنگ قرآن، وقف در زمینه ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام ،وقف در زمینه ازدواج و جهیزیه و وقف در زمینه کمک به خانواده های زندانیان را ترویج دهند.

نصیر الاسلامی تصریح کرد: توسعه حرم امامزادگان علاوه بر اشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم در کاهش مولات اجتماعی موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است، ادامه داد: میزان موقوفات در این استان کم است و در این زمینه در بین آخرین استان های کشور هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هر کس در استان کهگیلویه و بویراحمد بخواهد وقفی انجام دهد و مدیریت و اداره موقوفه را خودش انجام دهد اداره اوقاف تنها کار ثبت آن را انجام می‌دهد و از صفر تا ۱۰۰ اداره را در واقع انجام خواهد داد.

نصیر الاسلامی تاکید کرد: تنها یک مورد موقوفه برای عزاداری و روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که این موقوفه در شهرستان گچساران است.

وی اظهارکرد: انتظار می‌رود که در زمینه ترویج فرهنگ وقف مبلغین، روحانیون و رسانه ها، تبلیغ و فرهنگ سازی بیشتری داشته باشند. در همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی در صورت مشارکت خیرین و افراد دارای تمکن مالی می توانیم وقف در استان داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقف مال دولت و حاکمیت نیست بلکه مال عموم مردم است و در واقع وقت چشمه جاری است.

گفتنی است که برگزاری جشنواره وقف و رسانه، ایجاد و راه اندازی موقوفه در زمینه رسانه و تعامل و همکاری بیشتر با رسانه ها در جهت ترویج فرهنگ وقف از جمله مسایل مطرح شده از سوی اعضای هئیت مدیره خانه مطبوعات در این نشست بوده است.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2021/08/10 - 01:08|شناسه خبر: 67530 443 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه