امروز :دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۵۰:۱۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد: راه اندازی باغ گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد/۶۰ درصد آموزش‌ های فنی حرفه ای استان منجر به اشتغال شده است/ ضرورت استقبال کارآموزان از کارگاه مکاترونیک

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی باغ گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: ۶۰ درصد آموزش های فنی و حرفه ای استان منجر به اشتغال شده است.

به گزارش راه ملت، فاطمه اسدی در جمع خبرنگاران با اشاره بیشتر جامعه مراجعه کننده به سازمان فنی و حرفه ای جوانان فارغ التحصیل هستند، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ارائه آموزش های این سازمان به جامعه عشایری، عنوان کرد: در شهرستان گچساران دو منطقه پایلوت برای آموزش عشایر باتوجه به نیازی های آنان پیش بینی شده است.

وی، تصریح کرد: باتوجه به اینکه امروزه اشتغال مهم ترین دغدغه مردن است همواره اصلی ترین رسالت سازمان فنی و حرفه ای نیز مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال است

اسدی، تصریح کرد: در حال حاضر مهم ترین مشکل برای جامعه روستایی و عشایری نبود یک بازارچه رایگان برای عرضه محصولات و هنر آن ها است.

مدیرکل فنی و حرفه ای در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت در خصوص تدوین سند مهارت استان، بیان کرد: این سند در استان تدوین شده است و در حوزه شهری نیاز سنجی انجام شده است.

وی، افزود: در حوزه روستایی نیازمند همکاری بیش از پیش دهیاران هستیم تا باتوجه به بافت بومی و محلی هر منطقه آموزش های مهارتی را ارائه می دهیم.

اسدی از ارائه آموزش دوره های حرفه ای برای خبرنگاران براساس ۵ استاندارد خبر داد و گفت: انتظار می رود اصحاب رسانه برای حضور در این دوره ها مشارکت کنند.

وی حوزه گیاهان دارویی را یکی از ظرفیت‌ های ایجاد اشتغال دانست و گفت: زیرساخت‌ های باغ گیاهان دارویی در ۱۲ هزار مترمربع ایجاد شده و تمامی گیاهان نادر در معرض انقراض در این باغ احیاء و مراحل برداشت و فرآوری به افراد آموزش داده می‌ شود.

اسدی از امضاء تفاهم‌ نامه با اصناف خبر داد و عنوان کرد: در جهت برگزاری کارهای تخصصی تفاهم‌ نامه‌ ای با اصناف منعقد شد، ضمن اینکه به سمت انجام کار پژوهشی و تعریف نشان استاندارد حرکت می‌ کنیم.

اسدی از آموزش سربازان پادگان‌ ها خبر داد و افزود: فنی و حرفه‌ ای آموزش‌ های خود را حتی به کمپ‌ های ترک اعتیاد و مراکز مشاوره بانوان برده و انتظار می‌ رود اقدامات فنی و حرفه‌ ای در راستای ایجاد اشتغال پایدار منعکس شود.

وی، عنوان کرد: ۹۰ آموزشگاه خصوصی و دولتی فنی حرفه ای در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که از این تعداد ۷۹ آموزشگاه خصوصی و ۱۱ آموزشگاه دولتی هستند.

 مدیرکل فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یک کارگاه بدون استفاده فنی و حرفه ای در این استان، بیان کرد: علی رغم اینکه برای ایجاد و راه اندازی کارگاه مکاترونیک پنج میلیارد تومان هزینه شده، مورد استقبال کارآموزان قرار نگرفته است.

اسدی از راه‌ اندازی کارگاه ریسندگی پشم در استان خبر داد و گفت: فنی‌ و حرفه‌ ای آموزش زیادی در زندان داشته که بیشتر این  آموزش‌ ها منجر به اشتغال شده است چرا که در تمام طول سال آموزش داریم.

وی با تاکید بر اینکه استانداردهای سازمان دارای کد بین المللی هستند، عنوان کرد: گواهی نامه صادر شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای قابل ترجمه است و در تمام کشورهای دنیا قابل استفاده است.

منتشر شده در :2021/08/10 - 08:08|شناسه خبر: 67609 262 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه