امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۲۸:۳۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:ورود بیش از ۲۵۹ هزار دوز واکسن کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا کنون بیش از ۲۵۹ هزار دز واکسن کرونا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش راه ملت؛ محمد مهدی بانشی صبح امروز ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: تاکنون ۲۵۹ هزار و ۴۲۸ دز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده است که از این تعداد ۲۴۵ هزار و ۱۴۰ نفر واکسینه شدند، از این تعداد ۱۸۰ هزار دوز برای نوبت اول و ۶۵ هزار دوز برای نوبت دوم افراد تزریق شد.
وی تصریح کرد: روز گذشته محموله ۴۵هزار دوزی واکسن کرونا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد که شب گذشته در شهرستان های مختلف استان توزیع شدند، تا اواسط هفته جاری نیز ۲۰ هزار دز وارد استان خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت بالای ۵۰ سال در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۹۵ هزار نفر نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند. همچنین ۳۸.۷ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال نیز هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند.
بانشی با اشاره به اینکه میانگین سن کل فوتی های استان ۶۷ سال است که در ماه گذشته ۶۲ بوده، عنوان کرد: در ماه گذشته میانگین سن فوتی هایی که واکسینه شده به ۷۸ سال رسید که نشان دهنده موثر بودن واکسیناسیون است.
وی تصریح کرد: طی هفته گذشته ۲۸۴۶ بازدید داشتیم که در طی این بازدیدها ۲۰۲مورد پلمب و ۳۰۴ مورد معرفی متخلف به مراجع قضایی صورت گرفت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از رعایت ۸۰ درصدی دستورالعمل های بهداشتی خبر داد که شامل ۸۱ درصد رعایت بهداشت فردی، ۷۹ درصد استفاده از ماسک، ۷۸ درصد رعایت فاصله اجتماعی، ۸۱ درصد تهویه مناسب بوده است.
همچنین در مورد واکسیناسیون نوبت دوم فرهنگیان استان تاکید کرد: فرهنگیان در شهرستان های استان می توانند برای دریافت دوز دوم واکسن به سالن های مشخص شده مراجعه کنند و در شهر یاسوج نیز دو خط در سالن تزریق واکسن واقع در حسینیه ثارالله، به فرهنگیان اختصاص داده شده که با توجه به موعد مقرر نوبت دوم مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2021/08/28 - 10:08|شناسه خبر: 68198 405 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه