امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۱۷:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

طی هشت ماهه امسال:بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد۳هزار و ۱۳۰میلیاردریال تسهیلات پرداخت کرد

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بانک طی هشت ماهه امسال سه هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده که از محل بخشی از این تسهیلات یک هزار و ۸۶ واحد مسکونی شهری و روستایی ایجاد شده است.

به گزارش راه ملت؛ محمد اکبری روز سه شنبه در جریان بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن آشنایی با روند اطلاع رسانی در این مرکز خبری، اظهار داشت: طی مدت یاد شده بانک مسکن ۷۱۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه  شامل تسهیلات ازدواج ، اشتغال زایی ایثارگران، بهزیستی وکمک به محرومین بوده است.

وی افزود: از مجموع وام  ۶۰۴ نفر زوج جوان که به شعب این بانک معرفی شده اند ۸۵ درصد تسهیلات پرداخت شده و در حال حاضر نیز در حال پرداخت برای مابقی هستیم.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در مجموع در این مدت هشت ماهه سه هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شده است که رقم قابل توجهی بوده و نسبت به سال گذشته رشد ۲۷ درصدی داشته است.

اکبری عنوان کرد: به تفکیک یک هزار و ۸۶ فقره در قالب مشارکت احداث مسکن، ۷۱۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه، ۱۳۳ فقره خرید مسکن ، ۵۳۵ فقره جعاله مسکن و ۹۳۸ فقره مرابحه بوده بوده است.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به اینکه استان محرومی هستیم سعی می کنیم منابع را از سایر استان ها که به  لحاظ مالی وضعیت خوبی دارند جذب و در استان پرداخت کنیم.

بانک مسکن تخصصی و توسعه ای و فارغ از هر گونه سیاسی کاری است

اکبری عنوان کرد: بانک مسکن فارغ از هر سیاسی کاری، کار تخصصی خود را انجام می دهد و در کنار دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: هدف بانک مسکن تامین سرپناه برای مردم استان است و در راستای سیاست های بانک مسکن قدم برمی دارد و هیچ گونه سیاسی کاری در این بانک جایگاهی نخواهد داشت.

اکبری  به حوزه و ماموریت تخصصی و توسعه ای بانک مسکن اشاره  کرد و گفت: بانک مسکن یکی از بانک‌ های دولتی بوده که به خصوص  در بخش تخصصی مسکن در حال فعالیت هست و همیشه در کنار دولت خارج از بحث های سیاسی ، هر دولتی که منتخب مردم باشد، خواهد بود.

وی افزود: بخش مسکن همیشه یکی از سیاست های اصلی دولت هاست که این بانک در مقوله مسکن همیشه همیار و همراه دولت بوده است.

اکبری تصریح کرد: مهم ترین بخشی که هم اینک مد نظر دولت سیزدهم  و به نهضت ملی مسکن اهتمام جسته بحث مسکن است چرا که این بخش محرک اقتصادی برای سایر حوزه ها نیز بوده و بیش از ۱۰۰ صنعت وابسته به مسکن هست.

وی ادامه داد: چنانچه مسکن رونق پیدا کند همه این صنعت ها رونق پیدا خواهند کرد و وظیفه خود می دانیم در کنار همه دولت ها بوده و یار و یاور مردم در تامین سرپناه برای آن ها باشیم.

برنامه اصلی دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد به سیاستهای محرومیت زدایی دولت سیزدهم اشاره کرد و  گفت: طرحی که امروزه مطرح است طرح نهضت ملی مسکن بوده که برنامه اصلی دولت سیزدهم برای خانه دار کردن اقشار مردم نیازمند است.

وی ابراز داشت: در اجرای این طرح بحث ساخت چهار میلیون مسکن می باشد که قرار است سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود و سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این میزان ۴۰ هزار واحد مسکونی در نظرگرفته شده که 

که در طول یک دوره چهارساله ، سالیانه ۱۰ هزار واحد قرار است  در استان ایجاد شود .

وی تاکید کرد: در اواخر دولت قبلی طرح اقدام ملی مسکن مطرح شد ( در دولت جدید با تغییر نام نهضت ملی مسکن همراه بوده) که استارت آن در یاسوج و دهدشت و گچساران زده شد.

اکبری ادامه داد: یکهزار واحد در قالب اقدام طرح ملی مسکن در یاسوج استارتش زده شد و پیمانکار آن معرفی و اقدامات لازم از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان انجام گرفت.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: در طرح ملی مسکن هم  ۲ زمین در یاسوج ( ارم پنج و حوالی جهاد کشاورزی) در نظر گرفته شد که قراره یک هزار واحد اجرا شود.

وی عنوان کرد: با تفاهم نامه ای که با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  منعقد کردیم بانک مسکن استان تامین مالی این یک هزار واحد را بر عهده گرفته است.

اکبری گفت: کار ساخت ۱۹۲ واحد در سایت ارم یاسوج انجام شده است و ساخت مابقی این واحد ها نیز به زودی آغاز می شود.

وی عنوان کرد: در گچساران نیز تامین مالی ۵۰۰ واحد مسکونی را به عهده گرفته ایم که اجرا کننده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: این طرح در گچساران از پیشرفت خوبی برخوردار است و از ۵۰۰ واحد ۳۰۰ واحد آن در مرحله اجرا بوده ( یعنی بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند) و تسهیلات را دریافت کرده اند.

اکبری تصریح کرد: ساخت ۲۰۰ واحد واحد دیگر نیز به زودی در کنار همان سایت ۳۰۰ واحدی آغاز می شود.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد  ابراز داشت: در طرح ملی مسکن میزان پرداختی تسهیلات هر واحدی در ابتدا ۱۰۰ میلیون تومان بود که با افزودن متممی ۱۵۰ میلیون تومان شد.

وی تاکید کرد: در دولت جدید طرح اقدام ملی مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن مطرح خواهد شد و امید است سقف تسهیلات به اندازه همان تسهیلات اقدام ملی افزایش پیدا کند.

اکبری ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن سقف تسهیلات در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۰۰ میلیون تومان مشخص شده است.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد بااشاره به اینکه بانک مسکن همیشه پیشرو در مشارکت با  ساخت و سازها و طرحهای مختلف مسکن دولتها بوده ، گفت: در طرح مسکن مهر که طرح عظیمی بود قرار بود این طرح را هفت بانک دولتی به عهده بگیرند اما هیچ بانکی زیر بار نرفت و تنها بانک مسکن به عهده گرفت و با موفقیت این طرح اجرایی شد.

وی ابراز داشت: در طرح نهضت ملی مسکن مقرر شده همه بانک ها این طرح ها را به عهده داشته باشند ولی بار اصلی بر دوش بانک مسکن است و یک چهارم تسهیلات را بانک مسکن پرداخت خواهد کرد.

وی بیان کرد: به محض تعیین زمین از سوی دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بانک مسکن آمادگی کامل نسبت به پرداخت تسهیلات این طرح را دارد.

اهم اقدامات بانک مسکن در زلزله سی سخت 

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد  به گوشه ای از پشتیبانی ها و اقدامات این بانک در جریان زلزله سی سخت پرداحت و گفت: در سی سخت ۴۰۴ میلیارد ریال تخصیص اعتبار گرفتیم که از تخصیص این ۴۰۴ میلیارد ریال حدود ۳۷ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی افزود: این میزان بالغ بر ۹۱ درصد تسهیلات تخصیص داده شده بود و ۹ درصد دیکر به دلیل عدم مراجعه متقاضیان بوده است.

اکبری عنوان کرد: امسال هم متممی برای زلزله زدگان در نظر گرفته شده که حدود ۱۰۰ میلیارد جهت تکمیل واحد های ساخته شده در شهر زلزله زده سی سخت تخصیص داده شده است.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: کار ظرف این هفته شروع شده و تلاش می شود با توجه به فصل سرما در سی سخت تا هفته آینده نسبت به پرداخت این متمم اقدام شود.

وی بیان کرد: در ابتدای وقوع زلزله بانک مسکن نسبت به اعلام شماره حسابی جهت کمک به زلزله زدگان تخصیص داده شد و مبالغ خوبی در این حساب تجمیع شد.

اکبری ابراز داشت: اکثر این مبالغ کمک همکاران بانک مسکن بود و حدود ۶۰۰ میلیون ریال جمع آوری و از طریق نهاد های حمایتی بین مردم توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین در همان روز های ابتدای زلزله از مرکز درخواست داده شد و سه هزار تخته پتو مسافرتی تخصیص داده شد و با کمک بسیج ادارات و بسیج بانک مسکن بین زلزله زدگان توزیع شد.

وضعیت مانده تسهیلات در استان چگونه است؟

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اینک در بحث مانده تسهیلات در استان حدود ۱۵ هزار میلیارد در شبکه بانکی سهم تسهیلات ماست. 

وی بیان کرد: حدود ۱۶ درصد از تسهیلات کل استان را این بانک داراست و این بانک دارای رتبه سه استان بدین لحاظ می باشد.

اکبری تصریح کرد: مطالبات بسیار پایینی در شبکه بانکی استان ( با ۷۲ صدم درصد دارای کم ترین مطالبات بانکی) برخوردار هستیم.

طرح ۸۳ بانک مسکن 

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس بانک مسکن که بیست و پنجم دی ماه است طرح ۸۳ را بانک دارد.

وی گفت: بخشی از تسهیلات مسکن این بانک در قبال خرید اوراق گواهی حق تقدم مسکن بوده که نیاز هست کسانی نزد بانک سپرده ندارند این گواهی حق تقدم را از بورس بخرند و این تسهیلات را دریافت کنند.

اکبری عنوان کرد: به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس بانک مسکن ۵۰ درصد تسهیلات مسکن را بدون خرید اوراق و بدون سپرده پرداخت می کنیم.

اقدامات بانک در حوزه مسکن محرومان 

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: مددجویان بهزیستی و هم کمیته امداد امام خمینی (ره) از طریق اعتباری که برای آن ها در نظر گرفته شده بامعرفی این سازمان ها به بانک می توانند از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ پنج درصد این بانک برای ساخت و خرید مسکن بهره ببرند.

اکبری عنوان کرد: هم اینک بهزیستی استان در حال معرفی متقاضیان است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

استقبال مردم استان از بانک مسکن خوب بوده است

اکبری ادامه داد: بانک مسکن بانکی بوده که بیشتر تسهیلات آن برای قشر متوسط به پایین است و این استان از نظر درآمدی در سطح متوسط است.

وی عنوان کرد: بدین لحاظ استقبال مردم استان چشمگیر است و در ۶ ماهه نخست امسال این بانک به لحاظ پرداخت تسهیلات رتبه سوم در بین مدیریتهای شعب بانک مسکن کل کشور را کسب کرده است.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد  ابراز داشت: شعبه عدل یاسوج رتبه یک و شعبه سی سخت رتبه سه کشوری را کسب کرده اند.

وی تاکید کرد: در مجموع میزان تسهیلات پرداختی نسبت به دیگر استان ها بیشتر و مردم استقبال خوبی داشته اند.

رفع کمبود منابع مالی بانکها با مدیریت چرخه مالی حساب شرکت ها و کارخانجات استانی  

اکبری تصریح کرد: برای اینکه نهضت ملی مسکن در استان حمایت شود باید چرخه مالی که در بخش ساخت و ساز مسکن صورت می گیرد در استان باشد و منابع را تامین کنیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه چرخه مالی در استان نیست و برای ساخت یک منزل مسکونی صفر تا صد آن که می خواهد ساخته شود کارخانه سیمان و آجرش در استان است اما منابع شان خارج از استان (گردش مالی آن ها در خارج از استان) است.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: آلودگی این کارخانه ها نصیب مردم استان می شود پس باید منابع شان هم نصیب مردم استان شود.

وی ادامه داد: حساب های این کارخانه ها در تهران متمرکز است و انتظار می رود مسئولان استانی چاره اندیشی کنند و این منابع نزد بانک های استان متمرکز شوند.

اکبری بیان کرد: فروشگاه های زنجیره ای حساب های خود را در تهران متمرکز می کنند.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: بانک های استان با کمبود شدید منابع روبرو هستیم و چالش جدی داریم.

۵۶۵ مسکن مهر در گچساران و دهدشت در حال مستهلک شدن است

اکبری ادامه داد: تعدادی از مسکن‌های مهر استان هنوز بلاتکلیف هستند که هر چه سریع تر متقاضیان باید مراجعه کنند.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: سالهاست که از تکمیل پروژه مسکن مهر می گذرد اما اما به دلیل عدم مراجعه صاحبان ، برخی واحد ها در حال مستهلک شدن هستند. 

وی تصریح کرد: در دهدشت و گچساران واحد هایی ( ۵۶۵ واحد مسکونی) آماده تحویل هستند اما متقاضیان برای قسط بندی و تحویل مراجعه نکرده اند.

مدیر شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (سه شنبه ) از ایرنا مرکز استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه خبرگیری و خبر رسانی این رسانه بخصوص کارکردهای چند رسانه ای این نمایندگی خبرگزاری رسمی کشور در استان قرار گرفت و سپس با حضور در جمع خبرنگاران و دبیران این مرکز خبری ضمن تشریح ماموریت های متنوع بانک مسکن به سئوالات آنان پاسخ داد.

منبع: ایرنا

منتشر شده در :2021/12/28 - 07:12|شناسه خبر: 70522 434 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه