امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۰۸:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تأکیدات مهم معاونت شرکت آبفا کهگیلویه و بویراحمد/ مصادیق تخلفات و مصارف غیر مجاز آبی

بعضی از مشترکان و افراد سودجو اقدام به برداشت های غیر مجاز آب شرب و دستکاری تأسیسات می نمایند که این مهّم یکی از دلایل اصلی میزان بالای هدررفت آب، اخلال در شبکه های توزیع، تنزل سطح خدمات رسانی و کاهش درآمد شرکت آبفا است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا، مسعود مرادیان با اعلام این خبر اظهار داشت: برخی تخلفات ناشی از عدم آگاهی مشترکان است که البته تعداد این مشترکان هم زیاد نیستند و برخی نیز توسط افرادی سودجو رخ می دهد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در هر صورت استفاده های نابجا از شبکه ها و تأسیسات آب علاوه بر اینکه تضییع حقوق مشترکان قانونمند است، موجب هدر روی آب و تحمیل هزینه های سنگین به شرکت آبفا می شود که در نهایت جبران آن از جیب همه مردم خواهد بود.
مسعود مرادیان در خصوص مصادیق تخلفات و مصارف غیر مجاز آب و فاضلاب توسط مشترکان اظهار داشت: مصرف پشت کنتور توسط مشترک، استفاده و مصرف قبل از کنتور توسط ملک مجاور، مصرف با کاربری غیر مجاز، باز فروش غیرمجاز آب به ملک مجاور و غیره، باز کردن و حذف کنتور (موقت یا بلند مدت)، جابجایی و نصب غیر استاندارد کنتور، نصب کنتور غیر استاندارد به جای کنتور استاندارد و مجاز، تخریب یا شکستن مکانیزم یا شیشه کنتور، اخلال در شماره انداز یا کاهش شماره کنتور، دخالت در پیچ تنظیم مکانیزم کنتور، تخریب کنتور با ریختن آب جوش، فک پلمپ کنتور، معکوس کردن کنتور و افزایش غیر مجاز قطر انشعاب، بخشی از تخلفات و مصادیق تخلف است.
وی تصریح کرد: پمپاژ مستقیم بدون مخزن آب یا قبل از مخزن زمینی، ملک فاقد امتیاز آب و فاضلاب، دستکاری در تأسیسات، تغییر در افزایش ظرفیت قراردادی و تعداد واحدهای ملک، لوله کشی به ملک مجاور، مشترکین پرمصرف، نامناسب بودن محل نصب کنتور، احداث بنا با کاربری انشعاب غیر از آب آزاد، نصب علمک انتظار با درپوش رزوه ای از دیگر مصادیق تخلفات آبی است.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان خاطر نشان کرد:
انتظار خدمتگزاران مردم در شرکت آبفا از همه مشترکان در سراسر استان، قانونمندی و مراعات حقوق سایرین است چرا که این تخلفات پیش از آنکه ضربه به شرکت آبفا باشد، زمینه اخلال در خدمات رسانی و موجبات تضییع حقوق مشترکان و مردم قانونمند است و در وهله بعدی ضربه و تخریب به تأسیسات آبی است که در نهایت برای مرمت آن باید از جیب خود مردم هزینه شود.
وی خاطر نشان کرد: همه مشترکین در سراسر استان می توانند هرگونه تخلفات آب و فاضلاب را به سامانه مدیریت ارتباط با مردم شرکت آبفا با شماره ۱۲۲ اطلاع رسانی نموده تا تدابیر و اقدامات لازم در کمترین زمان ممکن بعمل آید.

منتشر شده در :2022/01/22 - 12:01|شناسه خبر: 71164 430 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه