امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۱۱:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

افتتاح و کلنگ‌زنی ۹ پروژه ملی گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد

به مناسبت دهه پرفروغ و مبارک فجر، عملیات گازرسانی به مجموعه ۱۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد آغاز ‌و به بهره برداری می رسد که با توجه به اهمیت موضوع گازرسانی، ۷ پروژه افتتاحی و ۲ پروژه کلنگ‌زنی به عنوان پروژه‌های ملی به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت دهه پرفروغ و مبارک فجر، عملیات گازرسانی به مجموعه ۱۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد آغاز ‌و به بهره برداری می رسد که با توجه به اهمیت موضوع گازرسانی، ۷ پروژه افتتاحی و ۲ پروژه کلنگ‌زنی به عنوان پروژه‌های ملی به بهره‌برداری می‌رسند.

رحمن خادم مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با تبریک دهه مبارک فجر(چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی) گفت: به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرکت گاز استان خدمات قابل توجهی از جمله عملیات گازرسانی به آخرین نقاط روستایی و صعب‌العبور استان و نقاط محروم جهت افزایش رفاه نسبی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها انجام داده است.

خادم افزود: شرکت گاز استان با برنامه‌ریزی‌های دقیق، انقلابی و جهادی خدمات گازرسانی به مردم شریف استان را که به عنوان مطالبه به‌حق بوده انجام داده و ادامه می‌دهد و در حقیقت شعله‌های گاز را به خانه‌های مردم و روستاها رسانده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان به مناسبت دهه مبارک فجر گفت؛ ۹ پروژه ملی گازرسانی به مجموعه روستاهای استان را داریم که از این تعداد ۷ پروژه افتتاحی به بهره‌برداری می‌رسد و ۲ پروژه گلنگ‌زنی عملیاتی می‌شود.

خادم در خصوص نقش و اهمیت روستاها و جایگاه ویژه آنها در نظام انقلاب اسلامی اظهارداشت: پروژه‌های گازرسانی به ۹ مجموعه روستایی در سطح استان بهره برداری و اجرائی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به توپوگرافی و کوهستانی بودن استان و مناطق صعب‌العبور و رودخانه‌های دائمی و فصلی بیان کرد: عملیات گازرسانی به این مجموعه روستاهای استان با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد و چهارصدو هفتاد و یک میلیون ریال به تعداد ۱۳۰ روستا و با جمعیت ۱۰ هزار و ۹۷۹ خانوار بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

رحمن خادم در خصوص گازرسانی به مجموعه روستای بویراحمد اظهار کرد؛ عملیات گازرسانی به روستاهای لوداب(آب سردان علیا وسفلی ودره بید ومورتوت)، چین( تهلیان و چین) و بویراحمد( مجموعه تنگ‌سرخ) با اعتبار ۲۲۲ میلیارد ریال به تعداد ۲۴ روستا و با جمعیت ۲ هزار و ۱۶۸ خانواری افتتاح می‌شود.

این مسئول ادامه داد: عملیات گازرسانی به مجموعه روستاهای بهمئی و لنده با اعتبار۸۰ میلیارد ریال واجرای ۱۶۰ کیلومتر شبکه گذاری فلزی وپلی اتیلن وساخت سیویل ومکانیکال ۵ مورد ایستگاه تقلیل فشار( TBS) تعداد ۴۲ روستا و با جمعیت ۳ هزار و ۲۹۸ خانواری در روستاهای ممبی و سرآسیاب به بهره‌برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص مجموعه روستاهای شهرستان چرام گفت: اعتبار این پروژه ۱۸ میلیارد ریال هست که تعداد ۵ روستا دارد و با جمعیت ۲۲۲ خانواری در روستاهای آرند و قلات ودلی سوار وآبلک مورد بهره‌برداری خواهد رسید.

مسئول گاز استان اظهار داشت: پروژه گازرسانی به مجموعه روستاهای شهرستان مارگون با توجه به کوهستانی بودن منطقه و اهمیت مهم موضوع گاز با اعتبا۱۷۰ میلیارد تومان با تعداد ۴۹ روستا و جمعیت ۴ هزار و ۸۳۶ خانواری عملیات گازرسانی در مجموعه روستای جوکار افتتاح و در مجموعه روستای حوزه زیلایی کلنگ‌زنی می‌شود.

خادم با اشاره به مجموعه روستاهای شهرستان دنا گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال و تعداد ۱۰ روستا با جمعیت ۴۵۵ خانواری که عملیات گازرسانی در مجموعه روستای چشمه‌ریزک و سیرون افتتاح و در مجموعه روستای شبلیز کلنگ زنی می‌شود.
رحمن خادم مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تقدیر و تشکر از مجموعه شرکت گاز استان در خصوص تمامی همکاری صورت گرفته گفت: با نگاه آینده‌نگری و حرکت جهادی و انقلابی با هدف برای گازرسانی به ۱۰۳ روستای استان در سالجاری و تا پایان سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی دقیق کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان، تعداد ۱۰۳ هزار و ۲۷۰ خانوار شهری از نعمت طبیعی گاز برخودار هستند که ۱۰۰% جامعه هدف شهری تحقق پیدا کرده است. و بیش از ۸۳ هزار خانوار روستایی از این نعمت خدادادی برخودار هستند. در سطح استان تعداد ۲۱۲ هزار مشترک داریم و تعداد ۹۴۳ روستا که ۸۸% جامعه روستایی استان را پوشش داده‌ایم.

منتشر شده در :2022/01/27 - 07:01|شناسه خبر: 71285 276 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه