امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۳۰:۵۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به قلم سید محمد شریف غلامی، نماینده روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کهگیلویه و بویراحمد؛ قرض الحسنه و اقتصاد مقاومتی

بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور، اکنون نقش یک بازیگر پر قدرت را در درونزا نمودن اقتصاد دارد.

به گزارش راه ملت از یاسوج؛ اصطلاح اقتصاد مقاومتی نخستین بار توسط مقـام معظـم رهبـری (مد ظله العالی) و در سال ۱۳۸۹ مطرح شد که جمهوری اسلامی ایران در معرض فشارهای شدید تحریم اقتصادی قرار داشت. در بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به دو مولفه توانمندسازی درونی اقتصادی و مقاوم سازی اقتصادی تاکید شده است.
اقتصاد مقاومتی، اقتصادی عدالت محـور اسـت؛ اقتصـادی کـه در آن علاوه بر افزایش تولید ملی، درآمد ملی به شکلی عادلانه توزیع می شود. ظهور بی عدالتی در اقتصاد موجب افزایش آسیب پذیری نظام اقتصادی می شود.
در اقتصاد مقاومتی بر مردمی بودن تأکید فراوان می شود و این مردمی کردن اقتصاد به معنای مطلق مشارکت مردم در اقتصاد نیست؛ بلکه تکیه بر فعالیت های مردم در اقتصاد است.
در همه ادوار سیستم بانکی، دغدغه ای وجود داشت که برای توزیع عادلانه ثروت باید عقد قرض الحسنه در کشور جاری شود و این عقد تنها عقدی است که می تواند با کارمزد بسیار پایینی که دارد از سوی تمام اقشار جامعه با هر وضعیت مالی استفاده شود و به نوعی ثروت را نیز عادلانه تقسیم کند.
قرض الحسنه و کمک به درون زا شدن اقتصاد
بخشی از درون زا بودن اقتصاد از قرض الحسنه عبور خواهد کرد. عقدی که اگر در ترویج آن بیش از پیش کوشش شود، علاوه بر تامین معیشت روزمره یک خانواده ایرانی، از نظر اشتغال خرد و مشاغل خانگی نقشی انکار ناپذیر دارد.
خوب می دانیم که برای یک شغل خانگی، تسهیلاتی با سود و کارمزد غیر اسلامی مهلک است و نه تنها بیکاری را حل نمی کند، بلکه فرد بیکار را به یک فرد بیکار بدهکار تبدیل خواهد کرد، اما جاری شدن قرض الحسنه در این مشاغل، مشکل را حل خواهد کرد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران و تسهیلات کارگشا
از ابتدای تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران، همیشه مسئولان نگران هزینه و مخارج بانک های قرض الحسنه بودند که آیا بانک هایی که تسهیلات خود را با کارمزد ۴ درصد پرداخت می کنند، توانایی مقاومت در برابر مشکلات را خواهند داشت یا خیر؟
گذر زمان، اعتماد و اعتقاد ایرانیان به این عقد که همیشه با آنها همراه بوده را بیشتر کرد؛ به طوری که هم اکنون بانک قرض الحسنه مهر ایران با سبد محصولات گوناگون خود علاوه بر کمک به اقتصاد کارخانه ها، مشاغل خانگی را نیز رونق بخشیده است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور، اکنون نقش یک بازیگر پر قدرت را در درونزا نمودن اقتصاد دارد. نقشی که با پرداخت تسهیلات خرد مشاغل خانگی که با پشتیبانی سازمان های حمایتی انجام می شود، روز به روز پر رنگ‌تر و موثرتر واقع می شود.
به عنوان نمونه بانک قرض الحسنه مهر ایران در طرح کالا کارت، تسهیلاتی با کارمزد ۲ تا ۴ درصد برای خرید کالا و لوازم خانگی ایرانی پرداخت می کند. با کالاکارت شما می توانید در حوزه های مختلف همچون درمان، بیمه، خرید جهیزیه، مصالح ساختمانی و… نسبت به دریافت کالا و خدمات مورد نیاز خود اقدام کنید.

نگارنده:
سید محمد شریف غلامی، نماینده روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کهگیلویه و بویراحمد

منتشر شده در :2022/03/03 - 12:03|شناسه خبر: 71864 287 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه