امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۴۰:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به مناسبت روز جانباز؛ نویسندگان و فعالان عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

از فعالان عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.

به گزارش راه ملت؛ این مراسم همزمان با روز جانباز و ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و با حضور آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، سرهنگ آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، مدیران و فعالان فرهنگی، خبرنگاران، مسئولان نشریات محلی و خبرگزاری ها، هنرمندان و نویسندگان برگزار ‌شد.

سرهنگ امیر عباس آسمند در ابتدای این آئین گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال جاری ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۶ برنامه برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود، اظهار داشت: ۹۲ درصد این برنامه ها اجرایی شد و عدم تحقق ۸ درصد دیگر به خاطر تامین نشدن اعتبارات بود.

آسمند بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی برای عملیاتی شدن برنامه های شورای هماهنگی و حفظ آثار تاکید کرد و گفت: از مجموعه ۲۱۲ مصوبه نشست های شورا ۱۸۰ مصوبه اجرایی شد‌.

وی با اشاره به اینکه در ۵۲ نقطه استان و با همکاری سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، هلال احمر پیکر پاک‌شهدا تشییع و تدفین شد، عنوان کرد: از ۲۳ یادمان شهدای گمنام تنها ۲ مورد به اتمام نرسیده که یک مورد مربوط به توسعه یادمان در شهر یاسوج است.

آسمند، بیان کرد: در سال جاری برای چاپ ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در قالب‌ های مختلف زندگینامه، خاطره، تاریخ شفاهی، شعر، داستان و … برنامه‌ ریزی کردیم، که از این تعداد، تاکنون ۴۰ عنوان به چاپ رسیده و ۲۰ عنوان در حال طی مراحل چاپ است.

وی اجرای ۱۲ جشنواره مهم حوزه دفاع مقدس از جمله جشنواره‌ های فعالان فضای مجازی، اسوه‌ های صبر و مقاومت، پرچم‌ داران انقلاب اسلامی، جایزه ادبی یوسف، جشنواره من افتخار می‌ کنم و جشنواره شعر را از دیگر فعالیت‌ های این اداره‌ کل در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس برشمرد.

آسمند، تصریح کرد: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ های این اداره‌ کل است که به طور جد پیگیری می‌ شود.

 آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این مراسم، گفت: یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را می‌ سازد و نسل جوان بود و با دوران دفاع مقدس آشنا می کند.

وی، عنوان کرد: دشمن به دنبال تحریف جنگ هشت ساله تحمیلی است که باید در این زمینه بیش از پیش تا شود تا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ جای شهید و جلاد عوض نشود.

امام جمعه یاسوج، بیان کرد: تدابیری اتخاذ شود تا دانش‌ آموزان و دانشجویان به دیدار خانواده شهدا و جانبازان بروند تا از نزدیک وضعیت این خانواده ها را ببینند و روایت جانبازان را از دوران دفاع مقدس بشنوند یا اینکه از خانواده شهدا و جانبازان در مدارس و دانشگاه ها دعوت شود تا جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای این اقشار صحبت کنند.

گفتنی است این آئین به همت سرهنگ آسمند مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برپا شد.

در پایان این مراسم از هنرمندان، نویسندگان، پیشکسوتان، خبرنگاران و فعالان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد که طی سال ۱۴۰۰ بیشترین همکاری را در حوزه ایثار و شهادت داشتند، تجلیل شد.



منتشر شده در :2022/03/07 - 07:03|شناسه خبر: 72012 420 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه