امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۱۴:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گزارش کامل از نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه/گلایه های موسوی از اجرا نشدن مصوبات جلسات مدیریت بحران گذشته +تصاویر

فرماندار کهگیلویه در ابتدای جلسه ستاد مدیریت بحران با اشاره به مصوبات سالانه ستاد بحران در شهرستان گفت:متاسفانه این مصوبات فقط کاغذ بازی هستند و در عمل کاری انجام نمی شود و هر ساله شاهد بحران آتش سوزی در شهرستان هستیم

راه ملت/با حضور مدیران کل بحران، منابع طبیعی و محیط زیست و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه با رویکرد جدید و در راستای جلوگیری از آتش سوزی ها و بحران ها برگزار شد.

به گزارش راه ملت: فرماندار شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: تعامل و همکاری دو مقوله جدی و دوسویه بین ادرات برای پیشگیری از بحران است که نیازمند توجه ویژه است

فرماندار کهگیلویه در ابتدای جلسه ستاد مدیریت بحران با اشاره به مصوبات سالانه ستاد بحران در شهرستان گفت:متاسفانه این مصوبات فقط کاغذ بازی هستند و در عمل کاری انجام نمی شود و هر ساله شاهد بحران آتش سوزی در شهرستان هستیم.

سید عبدالعزیز موسوی اصل افزود: ممکن است آتش سوزی های سال گذشته که بسیار زیاد هم بودند عمدی بوده باشند و مشکلات زیادی را برای نهادهای متولی ایجاد کرده اند لذاباید امسال با عبرت گیری از سال های گذشته برنامه‌ریزی بهتری برای مقابله با بحران اندیشیده شود

وی با در خواست از مسیولان استانی و شهرستانی گفت: می طلبد امکانات مورد نیاز از سوی مسوولان استانی و با مشارکت مدیران شهرستانی برای مقابله با بحران، کمبودهای سال گذشته را برای کنترل حوادث و مدیریت بحران از همین الان برنامه ریزی و مطالبه نمایند.

سید عبدالعزیز موسوی گفت؛ ادارات عضو ستاد بحران موظف هستند تمامی دستگاه های خود را جهت کنترل اتش سوزی ها بسیج کنند.

وی افزود: جهت رفاه حال دامداران خروج کاه از شهرستان ممنوع است و مجموعه انتظامی در این راستا همکاری کنند.

موسوی عنوان کرد: در بحث اتش سوزی ها ازکسانیکه خودجوش پای کار هستند همین طور ادارات و فعالان محیط زیست تجلیل می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: برای سال جدید تجهیزاتی در مرکز کشور خریداری شد و بزودی در شهرستان ها مستقر خواهد شد.

سعید جاوید بخت علاوه بر بحران آتش سوزی، بحران آفت هایی که دامن درختان بلوط را برگرفته است و جوانه خوار هستند را مشکلی اساسی خواند و گفت: مدیریت بحران با توجه به شرایط و وضعیت یکسری منافع را به کهگیلویه اختصاص دهد.

وی با اشاره به اهمیت منطقه حفاظت شده خاییز گفت:پیشنهاد میکنم یک اکیپ ۵۰ نفره از تمامی ادارات عضو بحران شهرستان تشکیل و هر کانونی که نیاز بود تقسیم شوند.

وی ابراز کرد: مدیریت و پیشتبانی و نیروهای میدانی برای کنترل آتش بکار می رود و در بحث نیروهای عملیاتی نیاز به تجهیزات و تامین اعتبار داریم.

جاوید بخت یکی از مشکلات راتامین حقوق و مزایا عنوان کرد و گفت:نیروی انسانی جهت دیدبانی ها مشخص هستند که جهت تامین حقوق و مزایای مورد نیاز مکاتبه کرده و امیدواریم عملیاتی شود.

رئیس منابع طبیعی کهگیلویه تعداد اتش سوزی های سال گذشته را ده فقره عنوان کرد و گفت: در سال گذشته این اتش سوزی ها باعث خسارت زیادی شده اند.

پیوسته گر افزود ٠:در اتش سوزی ها نیاز به اعزام بالگرد در کوتاهترین زمان است و پیگیری حقوق دیده بان ها و تجهیزدهیاری ها به دستگاه دمنده، موارد ایمنی و مواد غذایی از مهمترین موارد است.

وی افزود: جهاد و کشاورزی اطلاع رسانی کند که کشاورزان اقدام به آتش زدن باقیمانده کاه نکنند.و زباله های شهرداری مدیریت شود که باعث آتش سوزی نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: منطقه حفاظت شده خائیز باسه شهرستان مشترک است که ضمن پیشنهاد برای سیستم پیامکی برای همه مدیران عضو ستاد بحران، نیاز است جلسه ای مشترک با فرمانداران سه شهرستان برگزار شود.

جاودان خرد تصریح کرد:جلسات و ساماندهی نیروها در مرکز استان انجام و در سطح شهرستان ها اجرایی شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و دهیاران و اموزش های لازم در این زمینه گفت :از مدیران خواسته شود امکانات خود را بسیج کنند تا در آتش سوزیها کمک کنند.

جاودان خرد اظهار کرد: اتفاق سال گذشته باعث استرس در بین نیروها شد و نیاز است بیمه جهت آتش سوزی ها استفاده شود.

سید عنایت رضوی نماینده تام الاختیار مدیریت بحران استان گفت: اتش سوزی های وسیعی رخ داد و حدود ۹۵ درصد آتش سوزی ها انسانی هستند و توسط عاملین انسانی رخ می دهد.

وی اظهار داشت: برخورد جدی با عاملین آتش سوزی ها در سطح شهرستان ها انجام نگرفت و بعضا حتی شناسایی نشدند، انتطارداریم نیروی انتظامی که در راستای امنیت فعالیت می کنند در این راستا همکاری کند و ارامش روحی مردم در نظر گرفته شود.

رضوی گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب و پیشگیری از آتش سوزی ها فرهنگ سازی شود.

حکمت الله نریمانی گفت: ادارات بصورت عملیاتی در رابطه با آتش سوزی ها همکاری کنند.

رئیس جهاد و کشاورزی کهگیلویه اظهار کرد: هیچ گونه تجهیراتی جهت مقابله با آتش سوزی ها نداریم.

نریمانی عنوان کرد: در سنوات قبل همکاری داشتیم و هم اکنون درگیر بحث برداشت هستیم.

وی تصریح کرد: برای کشاوزان فرهنگسازی شد و کمتر مانده کاه و کشاورزی خود را اتش بزنند.

بخشدار مرکزی کهگیلویه گفت: استان ما با استان های دیگر هم مرز است گاها اتش سوزی ها در مرز دو استان باعث بوجود آمدن مشکلاتی می شود و انتظار داریم جلسات مشترکی در رابطه بانقاط مرزی گرفته و اطلاعات لازم مبادله شود.

علیرضا طاهری گفت: در سال های گذشته به کهگیلویه در زمینه تجهیزات کم لطفی هایی شده است که امیدواریم با مدیریت جدید نگاه ویژه ای شود.

وی ابراز کرد: در اتش سوزی های گذشته هیچ گونه سنوات و غرامتی به مردم خسارت دیده پرداخت نشده است.

طاهری عنوان کرد: تشویق و ترغیب طبیعت دوستانی که بدون از هیچگونه چشم داشت و ایثارگرایانه در آتش سوزی ها حضورپیدا می کنند در اولویت باشد و دهیاران و طبیعت دوستان به سیستم دمنده مجهز شوند.

بخشدار مرکزی کهگیلویه اضافه کرد: جهت حفظ طبیعت زاگرس باید همکاری کنیم که برخی دستگاه ها کم کاری کردند و برخی نیز فعال و پای کار بودند.

صفا حبیبی بخشدار دیشموک: بخش دیشموک صعب العبور نیاز مند توجه است و با توجه به کمبود نیرو در مواقع اتش سوزی ها،مشکلات زیادی به وجود می آید که نیازمند دیده شدن جاده های عشایری بصورت ویژه است

داربام بخشدار چاروسا با گله مندی از جلسه مدیریت بحران گفت:کل شهرستان را در خائیز می بینیم درحالی که خائیز یک چهارم بخش چاروسا نیست.

خواجوی بخشدار نیز از برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی در بخش سوق گفت: داشته ها و نداشته هایمان معلوم است و تیم ها تقسیم و وظایف محوله نیز مشخص شده است.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد، بسیج و دهیاران پای کار هستند و نیاز به تجهیزات داریم.

وی تصریح کرد: از ظرفیت سایر شهرستان ها استفاده شود و نوع تجهیزات هر شهرستان خصوصا دمنده مشخص شود.و همینطور دستگاه های امنیتی برخورد جدی داشته باشند.

شهردار دهدشت با اشاره به جمعیت ۷۰ هزار نفری شهر دهدشت گفت: شهرداری دو دستگاه آتش نشانی دارد که پاسخگوی اتش سوزی های احتمالی نیست.

سرهنگ محقق زاده گفت: درشهرستان کهگیلویه به لحاظ نیروی انسانی مشکل نداریم و مشکل اصلی نبود امکانات است.

در اتش سوزی کوه خاییز عدم وجود امکانات احساس میشد و نیاز است در این راستا تدبیری اندیشیده شود.

در شورای تامین مطرح و قرار شد امکاناتی تهیه و تحویل شودکه متاسفانه تاکنون انجام نشد.

در فقر مطلق به سر میبریم و نیازمند توجه ویژه هستیم.

سرهنگ موسوی فرمانده انتظامی: انتظار می رود در رابطه با اتش سوزیها اعلام شکایت شود.در اتش سوزیها اقدام به موقع شود.

از ظرفیت بسیج در راستای اطفای حریق استفاده شود.

علیرضا نیکروز مدیرکل بحران افزود: سیستم تشویق و تنبیه را در سطح شهرستان ها فعال می کنیم.

وی گفت: ادارات شهرستان نسبیت به معرفی نیروی انسانی و ماشین الات و تجهیزات حداکثر یک هفته اعلام شود.

مدیرکل بحران استان تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها مسیولیت اتش سوزی زباله ها را بررعهده دارند.

نیکروز گفت :منطقه کوه خاییز منابع طبیعی و محیط زیست کاملا با فرماندار در تماس باشند

وی تذکر داد: مدیران دخیل در مدیریت بحران همیشه در دسترس باشند در غیر اینصورت جانشینشان خود را با شچمارع تلفن معرفی کنند

وی تصریح کرد: در رابطه کوه خاییز منابع طبیعی و محیط زیست همکاری کنند.

وی ابراز کرد: از همه ظرفیت های شهرستان استفاده شود.

نیکروز گفت: گزارش اقدامات انجام شده توسط بخشداران، منابع طبیعی محیط زیست امور عشایر و جهاد کشاورزی ظرف ۱۰ روز تهیه و تحویل شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و بیمه های اتش سوزی در اولویت باشد.

نیکروز عنوان کرد: جلوگیری از خروج کاه از شهرستان مصوب شود.

گفتنی است در پایان از فعالان محیط زیست و مدیران شرکت توزیع نیروی برق،محیط زیست و جمعیت هلال احمر کهگیلویه که در آتش سوزی ها همکاری داشتند تجلیل به عمل آمد.

منتشر شده در :2022/04/28 - 02:04|شناسه خبر: 72917 663 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه